Radyo yayınlarının dünyada başlama tarihi 1920 yılı iken bu tarih Türkiye’de
1927’dir. Düzenli radyo yayınlarının başladığı 1927 yılından beri radyo, aynı zamanda
en iyi reklam alan mecralar olarak bilinmektedir. Ancak son yıllarda gerek
akademik dünyada gerekse sektörde radyo eski ilgisini kaybetmiştir. Radyo mecrası
sektörel anlamda da özellikle reklam harcamalarından aldığı payda düşüş yaşayarak
eski popülerliğini de yitirmiştir. Bu anlamda geleneksel yayıncılığın dışında
gelişen, yeni reklam anlayışı içerisinde yerini almaya çalışan radyonun ayakta kalabilmek
adına gelişim sürecini değerlendirilmektedir. Çalışmada, sektörde uzun
yıllar çalışmış, reklamcılığın eski ve yeni gelişimini değerlendirebilecek kişiler ile
görüşmeler yapılmıştır. Radyonun gelişimini ve değişen reklamcılık anlayışını tespit
etmeye yönelik yapılan çalışmada, radyo reklamlarında en çok kuşak reklam ve
ürün yerleştirme kullanıldığı, günümüz radyo reklamları incelendiğinde bu alanda
çok değişiklik olmadığı, dijital mecraların radyo gelirleri noktasında etki etmediği
görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Makale |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |