Sosyal medya, hızla gelişen
teknolojiyle, dünyada ve ülkemizde siyaset ve birçok alanda önemli bir dönüşüm
yaşanmasına sebep olmaktadır. Artan kullanıcı sayısı ile birlikte güçlü bir
etkiye sahip olmaktadır. Siyasal iletişim alanında sınırları ortadan kaldırarak
hızlı ve zahmetsiz bir iletişim imkânı sunmaktadır. Sosyal Medyanın siyasi
tercihleri etkileyen önemli bir mecra konumunda olduğu görülmektedir. Türkiye’de
ki siyasi parti ve siyasi parti liderlerinin sosyal medya kullanımları
incelendiğinde AK Parti, MHP ve CHP birçok sosyal medya aracını etkin bir
şekilde kullanmaktadır. Siyasi partiler kurumsal sosyal medya hesapları
aracılığıyla ve siyasi parti liderlerinin şahsi sosyal medya hesapları
vasıtasıyla hedef seçmen kitlelerine hızlı ve etkili şekilde ulaşma imkânına
sahiptirler. Bu bağlamda sosyal medya siyaset arenasında en etkili iletişim
araçlarından biri haline gelmiştir. Çalışmada siyasi partilerin soysal medyayı
kullanım düzeyleri karşılaştırıldığında: AK Parti, MHP ve CHP’nin sosyal medya
hesaplarını aktif olarak kullandıkları görülmektedir. AK parti Youtube dışında
tüm mecralarda birinci sırada olup, bunları aktif kullandığı görülmekte, ayrıca siyasi liderler bazında da birinci
sırada olduğu görülmektedir. İkinci sırada MHP gelmektedir. CHP, üçüncü sırada
yer alırken, parti olarak İnstagram’ı kullanmamaktadır. CHP diğer partilerden
farklı olarak resim ve fotoğraf içeriğine sahip Flikcr mecrasını kullandığı
görülmektedir. Siyaset, iletişimin etkili özelliklerinden sosyal medyayı
kullanarak hedef kitleye ulaşmaya çalışmaktadır. Siyasal partiler, sosyal medya
aracılığıyla hızlı iletişim kurmakta; kitleleri yönlendirmekte, verilen
mesajlarla inandırmakta ve duyguları harekete geçirmekte etkili olduğunu
söylemek mümkündür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makale |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |