Research Article
BibTex RIS Cite

The Comparison Of The Effect Of Political Leader Image With Demographic Variables: A Research On Karaman Province

Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 60 - 75, 30.09.2019

Abstract

Image is one of the basic elements that direct
human perceptions. Just as the image becomes effective while clarifying our
opinion about a product, place, brand or institution in our daily life, there
is not much change in leadership when it comes to leadership. In this study, it
is aimed to compare the effects of the image of political leader on the effects
of demographic variables on the voting behavior of voters. For this purpose,
400 voters living in the center of Karaman province were contacted and a
face-to-face survey was conducted. When compared with gender, age, education
and income variables; the political and political characteristics of the
political and political characteristics of the male voters were affected more,
the voters over the age of 61 were more affected, the post-graduate educated
people were more affected, the 650 TL under-income and the 4000 TL and above
voters were affected more and the political leader's image led voters to vote;
It has been reached. The article has a unique value with the results presented
by academicians working in the field in the context of political party,
political leader and target group.

References

  • Aktan, Ercan, Ağça, H. ve Çakmak, Veysel (2014). Liderliğe Yönelik Bilimsel Yaklaşımlar. Pınar Altıok Gürel ve Recep Yılmaz (Ed.), Liderlik ve Çağdaş Boyutları içinde (ss. 57-79). İstanbul: Derin.
  • Aktan, Ercan (2018). Kurum imajı. M. N., Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 71-97). Konya: Eğitim.
  • Altıok Gürel, P., Yılmaz, R., Özgür Canbaz, N., & Yılmaz, N. (2013). Leadership and the function of discourse on ınternational political economy. Ümit Hacıoğlu ve Hasan Dinçer (Ed.), Globalization and Governance in the International Political Economy içinde (ss. 249-262). ABD: IGI-Global.
  • Aydın Kılıç, Esra (2013). Seçmen Tercihinde İmaj Faktörü: Siyasal Parti ve Aday İmajı Karşılaştırmasına Yönelik Bir Alan Araştırması, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi - Sayı 36, s:47
  • Büyüköztürk, Şener vd. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 11. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Çınar, Dilaysu (2014). Liderlik Metaforları. Pınar Altıok Gürel ve Recep Yılmaz (Ed.), Liderlik ve Çağdaş Boyutları içinde (ss. 35-56). İstanbul: Derin.
  • Damlapınar, Zülfikar ve Balcı, Şükrü (2005). “Seçmenin Zihnindeki Aday İmajını Belirleyen Etkenler: 28 Mart 2004 Yerel Seçimleri Alan Araştırması”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(1), ss. 58-79.
  • Diker, Ersin (2018). Marka imajı. M. Nejat Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 45-70). Konya: Eğitim.
  • Erdoğan, Mustafa (1989). “Başbakanlık Hükümeti Mi?”, AÜSBF Dergisi, C. XLIV, N. 3-4, ss. 229-247.
  • Erzen, Meltem Ünal (2008). Siyasi Lider İmajlarının Seçimlerde Etkisi, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, sayı:31, ss:65-80
  • Koçyiğit, Murat (2018). Şehir imajı. M. Nejat Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 99-140). Konya: Eğitim.
  • Özer, Deniz (2018). Ülke imajı. M. Nejat Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 141-172). Konya: Eğitim.
  • Özüpek, Mehmet Nejat ve Ergen, Yunus (2018). İmaj Kavramı ve Kişisel İmaj. M. Nejat Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 9-23). Konya: Eğitim.
  • Polat, Cihat ve Külter, Banu 2008). Genç Seçmenler Gözüyle Siyasal ürün (siyasi lider) özellikleri: Ankara’daki Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma, Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1): 1-31.
  • Saygılı, Rukiye (2014). Siyasi Lider Söylemlerinin Vatandaşların Siyasi Parti Tercihi Üzerindeki Olası Etkileri: 2011 Genel Seçimlerine Yönelik Bir Alan Araştırması, Selçuk Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 32, ss. 103-113
  • Taşkıran, Nurdan Öncel ve Yılmaz, Recep (2007). İnsan Gerçekliği ve Medya: Gerçekliğin İnşasında Medyanın İşlevsel Konumu Üzerine Bir Çözümleme. Can Bilgili ve Nesrin Tan Akbulut (Ed.), Medya Eleştirileri 2007: Gerçeğin Dışındakiler- içinde (ss. 9-37). İstanbul: Beta.
  • Yarar, A. E. (2018). Ürün imajı. M. Nejat Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 25-44). Konya: Eğitim.
  • Yılmaz, Recep ve Şahin, Abdullah (2014). Liderlik Tipolojileri Üzerine Bir İnceleme. Pınar Altıok Gürel ve Recep Yılmaz (Ed.), Liderlik ve Çağdaş Boyutları içinde (ss. 1-33). İstanbul: Derin.

Siyasi Lider İmaji İle Seçmenlerin Oy Verme Davranışı Arasındaki İlişkinin Demografik Değişkenler Üzerinden Karşılaştırılması: Karaman İli Seçmenleri Üzerine Bir Araştırma

Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 60 - 75, 30.09.2019

Abstract

İmaj, insan algılarını yönlendiren temel unsurlardan
biridir. Nasıl ki, günlük hayatta karşımıza çıkan bir ürün, mekan, marka ya da
kurum hakkında kanaatlerimizi netleştirirken imaj etkili oluyorsa, liderlik söz
konusu olduğunda da değişen pek bir şey olmuyor. Bu çalışmada siyasi lider
imajının etkisinin seçmenlerin oy verme davranışlarında demografik
değişkenlerin etkilerini karşılaştırmak amaçlanmaktadır. Bunun için Karaman İli
merkezinde yaşayan 400 seçmene ulaşılarak, yüz yüze anket tekniği
kullanılmıştır. Cinsiyet, yaş, eğitim ve gelir değişkenleri ile
karşılaştırdığımızda; siyasi liderlerin kişilik ve siyasi özelliklerinden erkek
seçmenlerin daha fazla etkilendiği, 61 yaş üstü seçmenlerin daha fazla
etkilendiği, lisansüstü eğitimlilerin daha fazla etkilendiği, 650TL altı gelire
sahip olanlar ile 4000TL ve üstü gelire sahip seçmenlerin daha fazla
etkilendiğini ve siyasi lider imajının seçmenleri oy vermeye yönelttiği
sonuçlarına ulaşılmıştır. Makale, siyasi parti, siyasi lider ve hedef kitle
ilişkisi bağlamında alanda çalışan akademisyenler ve ilgililere sunduğu
sonuçlar ile özgün bir değer edinmektedir.  

References

  • Aktan, Ercan, Ağça, H. ve Çakmak, Veysel (2014). Liderliğe Yönelik Bilimsel Yaklaşımlar. Pınar Altıok Gürel ve Recep Yılmaz (Ed.), Liderlik ve Çağdaş Boyutları içinde (ss. 57-79). İstanbul: Derin.
  • Aktan, Ercan (2018). Kurum imajı. M. N., Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 71-97). Konya: Eğitim.
  • Altıok Gürel, P., Yılmaz, R., Özgür Canbaz, N., & Yılmaz, N. (2013). Leadership and the function of discourse on ınternational political economy. Ümit Hacıoğlu ve Hasan Dinçer (Ed.), Globalization and Governance in the International Political Economy içinde (ss. 249-262). ABD: IGI-Global.
  • Aydın Kılıç, Esra (2013). Seçmen Tercihinde İmaj Faktörü: Siyasal Parti ve Aday İmajı Karşılaştırmasına Yönelik Bir Alan Araştırması, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi - Sayı 36, s:47
  • Büyüköztürk, Şener vd. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 11. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Çınar, Dilaysu (2014). Liderlik Metaforları. Pınar Altıok Gürel ve Recep Yılmaz (Ed.), Liderlik ve Çağdaş Boyutları içinde (ss. 35-56). İstanbul: Derin.
  • Damlapınar, Zülfikar ve Balcı, Şükrü (2005). “Seçmenin Zihnindeki Aday İmajını Belirleyen Etkenler: 28 Mart 2004 Yerel Seçimleri Alan Araştırması”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(1), ss. 58-79.
  • Diker, Ersin (2018). Marka imajı. M. Nejat Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 45-70). Konya: Eğitim.
  • Erdoğan, Mustafa (1989). “Başbakanlık Hükümeti Mi?”, AÜSBF Dergisi, C. XLIV, N. 3-4, ss. 229-247.
  • Erzen, Meltem Ünal (2008). Siyasi Lider İmajlarının Seçimlerde Etkisi, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, sayı:31, ss:65-80
  • Koçyiğit, Murat (2018). Şehir imajı. M. Nejat Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 99-140). Konya: Eğitim.
  • Özer, Deniz (2018). Ülke imajı. M. Nejat Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 141-172). Konya: Eğitim.
  • Özüpek, Mehmet Nejat ve Ergen, Yunus (2018). İmaj Kavramı ve Kişisel İmaj. M. Nejat Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 9-23). Konya: Eğitim.
  • Polat, Cihat ve Külter, Banu 2008). Genç Seçmenler Gözüyle Siyasal ürün (siyasi lider) özellikleri: Ankara’daki Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma, Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1): 1-31.
  • Saygılı, Rukiye (2014). Siyasi Lider Söylemlerinin Vatandaşların Siyasi Parti Tercihi Üzerindeki Olası Etkileri: 2011 Genel Seçimlerine Yönelik Bir Alan Araştırması, Selçuk Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 32, ss. 103-113
  • Taşkıran, Nurdan Öncel ve Yılmaz, Recep (2007). İnsan Gerçekliği ve Medya: Gerçekliğin İnşasında Medyanın İşlevsel Konumu Üzerine Bir Çözümleme. Can Bilgili ve Nesrin Tan Akbulut (Ed.), Medya Eleştirileri 2007: Gerçeğin Dışındakiler- içinde (ss. 9-37). İstanbul: Beta.
  • Yarar, A. E. (2018). Ürün imajı. M. Nejat Özüpek (Ed.), İmaj ve Türleri -İmaja Dair Her Şey- içinde (ss. 25-44). Konya: Eğitim.
  • Yılmaz, Recep ve Şahin, Abdullah (2014). Liderlik Tipolojileri Üzerine Bir İnceleme. Pınar Altıok Gürel ve Recep Yılmaz (Ed.), Liderlik ve Çağdaş Boyutları içinde (ss. 1-33). İstanbul: Derin.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makale
Authors

Fadime Dilber 0000-0002-0935-2593

Publication Date September 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Dilber, F. (2019). Siyasi Lider İmaji İle Seçmenlerin Oy Verme Davranışı Arasındaki İlişkinin Demografik Değişkenler Üzerinden Karşılaştırılması: Karaman İli Seçmenleri Üzerine Bir Araştırma. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 4(2), 60-75.