Cezayir devrimi insanlık tarihindeki önemli devrimlerden biri olarak dikkat çekmektedir. Cezayir sinemasıda bir buçuk milyon şehidin hayatına mal olan bu önemli dönemi ölümsüzleştirmede kendi payına düşeni yaparak, Cezayir devrimini sinema sanatına taşımaktadır. Cezayir sineması, savaşın gerçekliği çerçevesinde devrim dönemini Cezayir toplumuna özgü bazı konularla ele almaktadır. Sinema bu süreci yansıtan ve yurt dışında devrimin sesini duyuran bir aracı olarak görülmüştür. Bu devrim döneminin en büyük askeri güclerinden biri karşısında zafer kazanmanın cesaret ve fedakarlıkları konusunda unutulmaz anlatılar içermektedir. Bu nedenle Cezayir devrimi birçok film yapımcısının ilgisini çekmiştir. Cezayirli sinemacılar yanında yabancı sinemacılarda bu geçmişe ilgi duymaktadır. Cezayir savaşını sinema alanında her iki tarafta kendi yönünden ve kendi yöntemine göre politik, ideolojik referansları, bağlantıları ve geçmişleri temelinde bir dizi sinematik esere dönüştürmüştür. Bu çalışmada biri Cezayirli bir yönetmen tarafından çekilen, diğeri de dışarıdan bakan İtalyan bir yönetmen tarafından çekilen iki film ile Cezayir devrimi imajının nasıl yansıdığını etnografik içerik analizi yöntemi ile ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu filmlerden biri Cezayirli yönetmen Ahmed Rachdi tarafından yönetilen "L'Opium et le Bâton" filmi olurken, ikinci film ise "La Bataille D'Alger" İtalyan Gillo Pontecorvo tarafından sinemaya aktarılmıştır. Cezayir devrimi konusuna yaklaşımlar gizli siyasi, kültürel ve ideolojik arka planları açısından karşılaştırılacaktır.
Cezayir devrimi insanlık tarihindeki önemli devrimlerden biri olarak dikkat çekmektedir. Cezayir sinemasıda bir buçuk milyon şehidin hayatına mal olan bu önemli dönemi ölümsüzleştirmede kendi payına düşeni yaparak, Cezayir devrimini sinema sanatına taşımaktadır. Cezayir sineması, savaşın gerçekliği çerçevesinde devrim dönemini Cezayir toplumuna özgü bazı konularla ele almaktadır. Sinema bu süreci yansıtan ve yurt dışında devrimin sesini duyuran bir aracı olarak görülmüştür. Bu devrim döneminin en büyük askeri güclerinden biri karşısında zafer kazanmanın cesaret ve fedakarlıkları konusunda unutulmaz anlatılar içermektedir. Bu nedenle Cezayir devrimi birçok film yapımcısının ilgisini çekmiştir. Cezayirli sinemacılar yanında yabancı sinemacılarda bu geçmişe ilgi duymaktadır. Cezayir savaşını sinema alanında her iki tarafta kendi yönünden ve kendi yöntemine göre politik, ideolojik referansları, bağlantıları ve geçmişleri temelinde bir dizi sinematik esere dönüştürmüştür. Bu çalışmada biri Cezayirli bir yönetmen tarafından çekilen, diğeri de dışarıdan bakan İtalyan bir yönetmen tarafından çekilen iki film ile Cezayir devrimi imajının nasıl yansıdığını etnografik içerik analizi yöntemi ile ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu filmlerden biri Cezayirli yönetmen Ahmed Rachdi tarafından yönetilen "L'Opium et le Bâton" filmi olurken, ikinci film ise "La Bataille D'Alger" İtalyan Gillo Pontecorvo tarafından sinemaya aktarılmıştır. Cezayir devrimi konusuna yaklaşımlar gizli siyasi, kültürel ve ideolojik arka planları açısından karşılaştırılacaktır.
Anahtar Sözcükler: Cezayir sineması, Sinemad
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Reseach |
Authors | |
Publication Date | July 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |