Günümüz dünyasında her kurumun misyonuna, vizyonuna ve ideolojilerine bağlı olarak farklı sosyal sorumluluk faaliyetleri gerçekleştirdiğini gözlemlemekteyiz. Bu araştırmanın temel amacı da Türkiye’deki bankaların gerçekleştirdiği sosyal sorumluluk faaliyetlerinin basın bültenleri üzerinden karşılaştırmalı incelenmesi olarak belirlenmiştir. Çalışmanın örneklemi için 14.11.2023 tarihinde Türkiye Bankalar Birliği’nin yayınladığı raporda “Türkiye’de Kurulmuş Yabancı Sermayeli Bankaların Yurtiçi Şube Sayılarına Göre Büyüklüğü’’ ele alınmıştır. Sınırlılıklar için ikinci en çok şube sayısına sahip DenizBank ve üçüncü en çok şube sayısına sahip QNB bankaları örnekleme dahil edilmiştir. Bankaların kurumsal web sitelerinde bulunan basın bültenleri 01.05.2023 tarihinden 31.10.2023 tarihine kadar altı aylık zaman diliminde incelenmiştir. Çalışma, nitel araştırma tekniklerinden, içerik analizi yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda her iki bankanın da basın bültenlerinde düzenli aralıklarla sosyal sorumluluk faaliyetlerine yer verdiği, altı sosyal girişim faaliyetinden de en fazla sosyal amaç teşviklerinin ve sosyal açıdan sorumluluk taşıyan iş uygulamalarının yer aldığı saptanmıştır.
In today’s world, we observe that every organization carries out different social responsibility activities depending on its mission, vision and ideologies. The main purpose of this study is to make a comparative analysis of the social responsibility activities carried out by banks in Turkey through press releases. For the sample of the study, the report published by the Banks Association of Turkey on 14.11.2023, “The Size of Foreign Capital Banks Established in Turkey According to the Number of Domestic Branches” was taken into consideration. For limitations, DenizBank with the second largest number of branches and QNB with the third largest number of branches were included in the sample. The press releases on the corporate websites of the banks were analyzed over a six-month period from 01.05.2023 to 31.10.2023. The study was conducted with the content analysis method, one of the qualitative research techniques. As a result of the study, it was determined that both banks regularly included social responsibility activities in their press releases, and among the six social enterprise activities, social purpose incentives and socially responsible business practices were the most common.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies, Public Relations |
Journal Section | Makale |
Authors | |
Publication Date | November 11, 2024 |
Submission Date | December 29, 2023 |
Acceptance Date | September 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 1 |