Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretiminde çocuk edebiyatı ürünlerinin kullanımının öğrencilerin empatik eğilimlerine etkisini tespit etmektir. Araştırma 2010-2011 öğretim yılında Manisa İli Demirci İlçesi Cumhuriyet İlköğretim Okulu’nda gerçekleştirilmiştir. Araştırma deney ve kontrol grubu olmak üzere toplam 34 öğrenci ile üzerinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında her iki gruba 20 maddeden oluşan Dökmen (1988) tarafından geliştirilen “Empatik Eğilim Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, SSPS 17.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır. Çocuk edebiyatı konuları ile ilişkilendirilerek öğretim yapılan deney grubu ile geleneksel öğretimin yapıldığı kontrol grubunun puanları karşılaştırıldığında empatik eğilim ölçeğine göre son test puanlarında deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca cinsiyet değişkeninde son testte kız öğrencilerin lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this research is to identify the effect of the use of children’s literature works in social studies on student's empathic tendency. The research was conducted in Cumhuriyet Primary School in Demirci/Manisa in 2010-2011 academic year. The research was carried out with 34 students in total as an experiment group and a control group. The scale of emphatic tendency consisting of 20 items has been applied to both of the groups at the end of implication. The collected data has been analysed through SSPS 17.0 statistical package. t-test and analysis of variance (ANOVA) have been used. The signifance level has been obtained as p<.05 in the analysis. A significiant difference has been identified on behalf of the experiment group when t-test point of the control group having been taught traditionally and experiment group having been taught the children literature objects were compared. Furthermore, it has been identified that there has been a significiant difference on behalf of female students in the last test in gender variable.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 5, 2016 |
Submission Date | February 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 1 |