Çalışmanın amacı “fonksiyonel para birimi” ve “raporlama para birimi” kavramlarını açıklayarak, fonksiyonel para birimi Türk lirası dışında, yabancı bir para birimi olan BIST-100 şirketlerinin fonksiyonel para birimi uygulamalarını incelemektir. Ayrıca ülkemiz enflasyon koşullarını da dikkate aldığımızda fonksiyonel parası Türk lirası olan işletmelerin de kullandıkları Türk lirasının hangi değer olduğunu tartışmaya açmak bu çalışmanın bir diğer amacıdır. Bu hususlar TMS 21 Kur Değişiminin Etkileri ve TMS 29 Yüksek Enflasyonlu Ekonomilerde Finansal Raporlama standartları kapsamında açıklanacaktır. Çalışma, fonksiyonel para birimi değişimlerinin nedenlerini ve zamanlamasını araştırarak beraberinde gerekçeleri de sunmaktadır. Bu bağlamda şirketler arasında fonksiyonel para birimi uygulamalarını inceleyerek mevcut literatüre katkı sağlanması hedeflenmektedir.
Fonksiyonel Para Birimi Raporlama Para Birimi TMS 21 TMS 29 Enflasyon Muhasebesi
Çalışma ile ilgili etik rapora gerek yoktur.
This study aims to explain the concepts of "functional currency" and "reporting currency" and to examine the functional currency practices of BIST-100 companies, which have a functional currency other than Turkish Lira. In addition, considering the inflation conditions of our country, another aim of this study is to discuss the value of the Turkish Lira used by companies whose functional currency is the Turkish Lira. These issues will be explained within the scope of IAS 21, The Effects of Changes in Foreign Currency Rates and IAS 29, Financial Reporting in Hyperinflationary Economies. The study contributes to the accounting literature by identifying businesses operating in Turkey and listed on the BIST-100 whose functional currency differs from the Turkish Lira. These companies' functional currencies are categorized by analyzing their financial statements. The research delves into the reasons and timing behind these currency shifts, providing accompanying justifications. The study's significance lies in scrutinizing functional currency practices among companies, contributing valuable insights to existing literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |