Sürekli olarak gelişme gösteren denetim mesleğinin bir türü de iç denetimdir. İç denetim, hem özel hem de kamu sektöründe kuruma değer katan bir işlevdir. Bu işlevin görevini iyi bir şekilde yerine getirebilmesi için denetçilerin eğitimleri önem kazanmaktadır. İç denetçilerin yetiştirilmesinde muhasebe eğitimi özel bir yere sahiptir. Bu araştırmanın amacı, denetçi niteliğinin kazanılmasında muhasebe eğitiminden beklentileri, doğrudankamu iç denetçilerinin görüşlerini alarak ortaya koymaktır. Bu amaçla bir anket hazırlanmış, anket kamu iç denetçilerinin bir kesiti olan devlet üniversitelerinde çalışan iç denetçilere uygulanmış, alınan veriler değerlendirilerek yorumlanmış ve beklentiler ortaya konulmuştur. Üniversitelerde muhasebe eğitimi programları düzenlenirken, uygulamacıların bu beklentilerinin denetim mesleğine hazırlık bağlamında dikkate alınması, eğitimin etkinliği ve verimliliği açısından önemlidir. Ankete verilen cevaplar iç denetçi niteliğinin kazanılmasında muhasebe eğitimi ile alınabilecek bilgilerin bir kısmının üniversitenin sorumluluğunda olduğunu ortaya koymuştur.Değerlendirme sonuçlarına göre, eğitimin bir kısmında sorumluluk meslek içi eğitim aşamasındadır. Denetçinintutum ve davranışlarına yönelik eğitimde ise sorumluluk, ağırlıklı olarak yine meslek içi eğitim aşamasındadır
Internal auditing is a type of auditing profession which is developing consistently. Internal auditing is a function adding value to both public sector and private sector. In order to fulfill it’s function perfectly, the educationof auditors is becoming important. Accounting education has a specially important location in training of internal auditors. The purpose of this study is to introduce the expectations from accounting education for gainingauditor qualification by taking the views of public internal auditors directly. For this purpose a questionnarie isprepared and conducted to internal auditors working in public universities which are a cross section of publicinternal auditors; collected data is annotated by evaluating and the expectations are stated. While being the accounting education programmes are creating, taking into consideration the expectations of these executers inthe context of preperation to auditing profession is important for the effectiveness and efficiency of the education. The responses of the questionnarie indicated that, a part of information by taking an accounting educationin gaining an internal auditor qualification is in the responsibility of universities. According to evaluation results, in some parts of education, the responsibility is in the on-the-job training stage. The responsibility concerning the behaviours and attitudes of auditor, again, is in the on-the-job training
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 33 |