Araştırma, Harran Üniversitesi Meslek Yüksek Okullarında muhasebe eğitiminin düzeyini belirleyebilmek, sorunlarını tespit edebilmek ve bu sorunlara kurulan hipotezlerden de yararlanarak çözüm önerileri sunabilmekamacıyla yapılmıştır. 149 öğrenci üzerinde yapılan anketle elde edilen verilere dayanarak Ki-kare analizi yapılmıştır. Muhasebe derslerinden tatmin olma düzeyleri ve iş bulma şansları; MYO, cinsiyet ve bölümlere görefarklılık gösterip göstermedikleri test edilmiştir. Buna göre MYO’lar bakımından muhasebe derslerinden tatminolma düzeyleri, iş bulma şansı arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Cinsiyete göre, ders tatmin düzeyi ve işbulma beklentileri bakımından anlamlı bir farklılık elde edilememiştir. Bölümlere göre ise muhasebe derslerinden tatmin olma düzeyleri ve iş bulma beklentileri açısından anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmamıştır.Ayrıca bütün değişkenlere göre Cross-tab analizi yapılmıştır
This study was conducted to determine the level and the problems of accounting education in the Higher Vocational Schools at Harran University, and offer solutions to these problems by using the developed hypothesis.The questionnaire results obtained from 149 students were analyzed with chi-square test. The correlation between the vocational schools, gender, the department and the satisfaction levels in accounting classes and the chance of finding a job were evaluated. There was a significant correlation between vocational schools and coursesatisfaction and job finding expectation. But there was no significant correlation between gender, and course satisfaction and job finding expectation. In terms of departments, there was no significant correlation on coursesatisfaction and job finding expectation. Cross-tab analysis were conducted according to all variables
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 15 |