Toplam Kalite Yönetimi kuşkusuz ki; çağımızda tüm çevrelerce dikkatle izlenen ve uygulamaya çalışılan modern bir yaklaşımdır. Birçok bileşenden oluşan toplam kalite yönetiminin özünü müşteri memnuniyeti oluşturmaktadır. Genel anlamda müşteri memnuniyeti sınırsızdır.Ancak Toplam Kalite Yönetimi anlayışı içerisinde de yer alan etik ilke ve kuralları, muhasebe mesleğindekimüşteri memnuniyetinin sınırları içerisinde nereye kadar olacaktır. Sınırsız bir müşteri memnuniyeti mi, yoksamesleki sorumluluğun gerektirdiği kadar bir müşteri memnuniyeti mi olacaktır.Tabii ki, etik ilke ve kurallar içerisinde düşünüldüğünde olması gerekenin, mesleki sorumluluğun gerektirdiğisınırlar içerisidir. Dolayısıyla Toplam Kalite Yönetimi anlayışı içerisindeki mutlak müşteri memnuniyeti muhasebe mesleği için geçerli değildir. Aksi halde muhasebe meslek mensuplarının içinde bulunduğu durum gözönüne alınacak olursa, büyük sorunlar yaşanabileceği unutulmamalıdır. Sınırlı bir müşteri memnuniyeti toplamkalite yaklaşımını sekteye uğratmayacaktır
The total quality management is undoubtfully a modern approach in an extent that it has been carefully followed and tried to be applied by all neighbourhoods of our times. The consumers satisfaction constitutes the essence of the total quality management which is consisted of many combinations. The consumer satisfaction islimitless in general meaning.But the understanding of the total quality management consists of the ethical principles and rules within it toowhere the limits of this consumer satisfaction will be in the accounting profession? Whether an unlimited consumer satisfaction or one which reguires the professional responsibility?.When it is thought within the ethical rules and principles, the required one is, off course, within the limits ofprofessional responsibility. Therefore, the absolute satisfaction of consumer within the total quality management is not valid for accounting profession. Otherwise, it should not be forgotten that greater problems couldbe lived with respect to the situation in which the members of accounting profession are. A limited consumersatisfaction will not distort the total quality approach
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 14 |