BibTex RIS Kaynak Göster

MUHASEBE VE DENETİM TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARININ MESLEKİ GELİŞMEYE KATKISI: ADAY MESLEK MENSUPLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 59, 141 - 156, 01.01.2020

Öz

Muhasebe ve Denetim tezsiz yüksek lisans programlarının kuruluş amacı; katılımcıların mesleki gelişmelerine katkıda bulunmaktır. Programın; meslek yaşamında katılımcılarına tercih edilme avantajı sağlaması, kariyerini ileriye taşımada sağladığı olanaklar ve bazı pozisyonlar için koşul olarak alınması, son yıllarda programa olan talebi giderek arttırmıştır. Bu çalışmayla muhasebe ve denetim tezsiz yüksek lisans programının ne ölçüde kuruluş amaçlarına hizmet ettiği ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma; tezsiz yüksek lisans programlarından mezun olan aday meslek mensupları üzerinde yapılmıştır. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış ve sonuçlar istatistik yöntemler kullanılarak test edilmiş ve elde edilen sonuçlar açıklanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, muhasebe ve denetim tezsiz yüksek lisans programı meslek adaylarının mesleki gelişmelerine katkılar sağlamakta ve beklentilerini karşılamaktadır.

Kaynakça

  • Çakır Ö., Kan A., Sünbül Ö., “Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tutum ve Özyeterlik Açısından Değerlendirilmesi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C:2, S: 1, Haziran-2016, ss. 36-47.
  • Çil Koçyiğit S. ve Güngör Tanç Ş., “Türkiye’de ki Üniversitelerde Lisansüstü Eğitim Programlarında Yer Alan Muhasebe Standartları Dersleri Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Yıl: 16, Sayı: 50, 2017, ss.57-78.
  • Durmuşçelebi M., “Tezsiz Yüksek Lisans Öğrenimi Gören Öğretmen Adaylarının Program Hakkındaki Görüşleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki”, Erciyes Üniversitesi SBE Dergisi, Sayı: 25, Yıl: 2008, ss. 171- 191.
  • Gündüz M., “Türkiye’deki Devlet ve Vakıf ÜniversitelerininTüm Programlarında Muhasebe, Finansal Raporlama ve Denetim Standartları Eğitimi Üzerine Bir Araştırma”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 1, 2018, ss. 185-212.
  • Gürdal K., Doğan M., “Muhasebe Stajyerlerinin Profili Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Ocak-2014, ss. 1-16.
  • Kaplanoğlu E., “Muhasebe Stajyerlerinin Meslek Mensuplarından ve Meslek Örgütlerinden Beklentileri: Manisa İli Araştırması”, Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt: 28, 2014, ss. 265-284.
  • Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (20.04.2016 tarih ve 29690 sayılı resmi gazete)
  • Şeker H., Deniz S. ve Görgen İ., “Tezsiz Yüksek Lisans Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Yeterlikleri Üzerine Değerlendirmeleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, Sayı: 42, Bahar-2005, ss.237-253.
  • Umur Z.,Demirtaş H., “Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programına İlişkin Öğrenci ve Öğre- tim Üyelerinin Görüşleri”, e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, Cilt:7, Sayı:3, 2016, ss. 31-48.
  • Ünver G., Bümen N.T., Başbay M., “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Derslerine Öğretim Elemanı Bakışı: Ege Üniversitesi Örneği”, Eğitim ve Bilim Dergisi, C: 35, S: 155, 2010, ss. 63-77.
  • Turhan M.,Yaraş Z., “Lisansüstü Programlarının Öğretmen, Yönetici ve Denetmenlerin Mesleki Gelişimine Kat- kısı”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, C: 12, S: 43, 2013, ss. 200-218.
  • Zaif F. ve Ayanoğlu Y., “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme”, Gazi üniversitesi İİBF Dergisi, 2007, ss. 115-136.

THE CONTRIBUTION OF NON-THESIS MASTER’S PROGRAM ON ACCOUNTING AND AUDITING TO PROFESSIONAL DEVELOPMENT: THE STUDY TO ASPIRING PROFESSIONAL ACCOUNTANTS

Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 59, 141 - 156, 01.01.2020

Öz

The Non-thesis master in auditing and accounting program aims to contribute to the professional development of participants. The program; increasing the demand for programa in recent years, the advantage of being preferred to its participants in the professional life, the possibilities provided for carrying forward career and being taken as a condition for some positions. With this study, it has been tried to measure to what extent the non thesis masters programs’s services serves the institutional purposes. Research; the students who graduated from non-thesis master programs were made on the professional members. Survey method was used in the research and the results were tested using statistical methods and the results obtained were explained. According to the results of the research, the program contributes to the professional development of candidates and covers their expectations.

Kaynakça

  • Çakır Ö., Kan A., Sünbül Ö., “Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tutum ve Özyeterlik Açısından Değerlendirilmesi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C:2, S: 1, Haziran-2016, ss. 36-47.
  • Çil Koçyiğit S. ve Güngör Tanç Ş., “Türkiye’de ki Üniversitelerde Lisansüstü Eğitim Programlarında Yer Alan Muhasebe Standartları Dersleri Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Yıl: 16, Sayı: 50, 2017, ss.57-78.
  • Durmuşçelebi M., “Tezsiz Yüksek Lisans Öğrenimi Gören Öğretmen Adaylarının Program Hakkındaki Görüşleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki”, Erciyes Üniversitesi SBE Dergisi, Sayı: 25, Yıl: 2008, ss. 171- 191.
  • Gündüz M., “Türkiye’deki Devlet ve Vakıf ÜniversitelerininTüm Programlarında Muhasebe, Finansal Raporlama ve Denetim Standartları Eğitimi Üzerine Bir Araştırma”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 1, 2018, ss. 185-212.
  • Gürdal K., Doğan M., “Muhasebe Stajyerlerinin Profili Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Ocak-2014, ss. 1-16.
  • Kaplanoğlu E., “Muhasebe Stajyerlerinin Meslek Mensuplarından ve Meslek Örgütlerinden Beklentileri: Manisa İli Araştırması”, Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt: 28, 2014, ss. 265-284.
  • Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (20.04.2016 tarih ve 29690 sayılı resmi gazete)
  • Şeker H., Deniz S. ve Görgen İ., “Tezsiz Yüksek Lisans Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Yeterlikleri Üzerine Değerlendirmeleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, Sayı: 42, Bahar-2005, ss.237-253.
  • Umur Z.,Demirtaş H., “Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programına İlişkin Öğrenci ve Öğre- tim Üyelerinin Görüşleri”, e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, Cilt:7, Sayı:3, 2016, ss. 31-48.
  • Ünver G., Bümen N.T., Başbay M., “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Derslerine Öğretim Elemanı Bakışı: Ege Üniversitesi Örneği”, Eğitim ve Bilim Dergisi, C: 35, S: 155, 2010, ss. 63-77.
  • Turhan M.,Yaraş Z., “Lisansüstü Programlarının Öğretmen, Yönetici ve Denetmenlerin Mesleki Gelişimine Kat- kısı”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, C: 12, S: 43, 2013, ss. 200-218.
  • Zaif F. ve Ayanoğlu Y., “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme”, Gazi üniversitesi İİBF Dergisi, 2007, ss. 115-136.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hüseyin Mert Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 59

Kaynak Göster

APA Mert, H. (2020). MUHASEBE VE DENETİM TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARININ MESLEKİ GELİŞMEYE KATKISI: ADAY MESLEK MENSUPLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Muhasebe Ve Denetime Bakış, 19(59), 141-156.