Ülkelerde yapılan yol, köprü, hastane, hapishane, havalimanı, enerji tesisleri ve telekominikasyon şebekeleri gibikamu hizmetlerine ilişkin yapıların ve altyapıların inşası, geliştirilmesi, yenilenmesi ve işletilmesi konusundakamu otoriteleri bu gibi işlemler için özel sektör katılımını sağlayarak, özel sektör finansman, bilgi ve tecrübelerinden de faydalanmaktadır. Dünya da hızla gelişen kamu özel işbirliği uygulamaları Türkiye’de de hızlabüyümektedir. Türkiyede “Yap-İşlet-Devret”, “Yap-İşlet”, “Yap-Kirala-Devret” ve “İşletme Hakkı Devri” şeklinde kamu özel işbirliği uygulamaları bulunmaktadır. Bu çalışmada kamu özel işbirliği uygulamaları “Yap-İşlet–Devret” Modeli üzerinde TFRS Yorum 12 ve DMS 32 kapsamında karşılıklı olarak incelenmiş, uygulamayayönelik örnek bir olayla muhasebe de izlenmesi gereken adımlar itibariyle konuya açıklık getirilmeye çalışılmıştır
Public authorities have been encourage participation of private sector to exploit from private sector financing, knowledge and experience in the construction, development, renewal and operation of structures and infrastruc- tures related to public services such as roads, bridges, hospitals, prisons, airports, power facilities and telecom- munication networks in the countries. Public Private Partnership practices are rapidly growing around the World also in Turkey. There are public private partnership practices in the form of "Build-Operate-Transfer", "Build- Operate", "Build-Rent-Transfer" and " Transfer of Rights and Operation" in Turkey . In this study, public private partnership practices were examined specifically for “Build-Operate-Transfer” model mutually within the scope of IFRIC 12 and IPSAS 32 and a case study given to clarify the subject of steps be followed in accounting
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 53 |