Bu çalışmada, sosyal destek ve pozitifliğin üniversite öğrencilerinin
PERMA modeline göre iyi oluş düzeylerini manidar biçimde yordayıp yordamadığı
incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul’da farklı üniversitelerde
öğrenim gören 84’ü erkek ve 171’i kadın olmak üzere toplam 255 üniversite
öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcıların yaş ortalaması 19.73 olarak
hesaplanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, PERMA Ölçeği,
Algılanan Elde Edilebilir Destek Ölçeği (AEDÖ), Pozitiflik Ölçeği (PÖ) ve son
olarak katılımcılardan bilgi toplamak amacıyla araştırmacının tasarladığı kişisel
bilgi formu tercih edilmiştir. Bu araştırma sosyal destek, pozitiflik ve iyi
oluş arasındaki ilişkileri belirlemeyi amaçlayan ilişkisel tarama modelinde bir
araştırmadır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek üzere verilerin analizinde
Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu ve Çoklu Regresyon Analizi
kullanılmıştır. Yapılan analizlerden elde edilen sonuçlar, sosyal destek,
pozitiflik ve iyi oluş arasında pozitif yönde manidar bir ilişki, olduğunu
göstermiştir. Sosyal destek ve pozitifliğin iyi oluşu ne düzeyde yordadığını
test etmek amacıyla uygulanan çoklu regresyon analizi neticesinde sosyal destek
ve pozitifliğin üniversite öğrencilerinin iyi oluş düzeylerinin manidar bir yordayıcısı
olduğu bulgusuna ulaşılmıştır (R2= .59, p < .01). Sonuç bölümünde araştırma
bulguları alan yazın ışığında tartışılmış, araştırmacılara ve eğitimcilere yönelik
önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | November 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |