Öğretmen- veli işbirliği hem eğitim-öğretim faaliyetlerinin amacına ulaşması açısından hem de yasal olarak zorunluluktur. Bu durum eğitim kurumlarını, işbirliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapmaya zorunlu kılmaktadır. İlkokulda veli, okulla olan iletişimini sınıf öğretmeni ile gerçekleştirmektedir. Dolayısıyla işbirliğini kurma ve artırmada kilit rol sınıf öğretmenlerinindir. Bu iletişimin verimli olabilmesi, öğretmenin işbirliğine bakış açısı ile de ilgilidir. İşbirliğinin öneminin farkında olan bir öğretmen, veli ile işbirliğini sağlamayı ve artırmayı hedefler buna yönelik çalışmalar yapar. Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerine göre öğretmen - veli işbirliği ve bu işbirliğinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi hedeflenmiştir. Çalışma betimsel nitelikte olup, tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu amaçlı örneklem yöntemi ile seçilen, Sinop ili Boyabat ilçesinde görev yapan 30 kadın, 18 erkek olmak üzere 48 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verileri veli işbirliği ölçek formu ile elde edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre öğretmenlerin, öğretmen-veli işbirliğine önem verdikleri, velileri eğitim öğretim sürecine dahil etmeye çalıştıkları görülmektedir. Öğretmenlerin, öğretmen-veli işbirliğine verdikleri önemin cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği ancak kadınların erkeklerden daha olumlu bir bakış açısına sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Kıdem yılı değişkenine göre de öğretmenlerin, öğretmen-veli işbirliğine verdikleri önemin anlamlı bir farklılık göstermediği ancak 6-10 yıl arası kıdeme sahip öğretmenlerin daha olumlu bir bakış açısına sahip oldukları görülmektedir. Bu çalışma alan yazına katkı sağlaması bakımından önemli görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |