Bu çalışmanın amacı, Türkiye Yüzyılı Maarif Model’inin 2024-2025 eğitim-öğretim yılı itibarıyla ilk kez uygulanmaya başlandığı dönemde, okullarda kullanılan 5. sınıf ders kitabının "Erdem-Değer-Eylem" çerçevesi açısından incelenmektir. Modelin ilk kez uygulandığı eğitim-öğretim yılında okutulan ders kitaplarının özellikleri ve ne tür yenilikleri içerdikleri konusunda araştırma yapma, modelin ve ders kitaplarının gelişimi için önemlidir. Bir doküman inceleme çalışması olan araştırmada 5. sınıf matematik ders kitabında yer alan metinler, görseller ve etkinlikler betimsel analiz yöntemine göre “Erdem-Değer-Eylem" çerçevesine göre incelenmiştir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Erdem-Değer-Eylem Çerçevesinde 20 değer işlenmiştir. Belirlenmiş olan değerlerin 9 tanesinin 2018 yılı öğretim programında da yer aldığı 11 değerin (çalışkanlık, estetik, tasarruf, sorumluluk, vatanseverlik, saygı, adalet, duyarlılık, özgürlük, temizlik ve dürüstlük) ise kitap içeriğine yeni eklendiği belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, 5. sınıf Matematik Ders Kitabında en çok üzerinde durulan değerlerin tasarruf, estetik ve duyarlılık olduğu, en az ise özgürlük ve dürüstlük değerlerine yer verildiği gözlemlenmiştir. Adalet, çalışkanlık, saygı, sorumluluk, temizlik ve vatanseverlik değerlerine eşit sayıda yer verildiği tespit edilmiştir.
Matematik Dersi Erdem Değer Eylem Çerçevesi Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Matematik Dersi Öğretim Programı Matematik Ders Kitabı
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 3 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |