Research Article
BibTex RIS Cite

GÜVENLİK BAĞLAMINDA GÜÇ KULLANIMI VE ALGI(LAMA) YÖNETİMİ

Year 2018, , 15 - 25, 02.07.2018
https://doi.org/10.32579/mecmua.420610

Abstract

Günümüzde
tüm insanların ve devletlerin en öncelikli bir sorunu haline gelen güvenlik,
herkesin hayatında büyük bir yer kaplamaktadır. Bu yüzden farklı disiplinlerden
birçok araştırmacı, güvenlik konusu üzerine yoğunlaşmış ve insanların ve
devletlerin güvenliğini etkin bir şekilde sağlamanın yollarını bulmaya çalışmışlardır.
Devletler bir yandan kendi çıkarlarını en üst seviyeye çıkarmak, bölgesel ve
küresel bir güç olmak, diğer yandan kendi ve vatandaşlarının güvenliğini
sağlamak için çok çeşitli araç ve yöntemler kullanırlar. Devletlerin kullandığı
bu araçlardan birisi güçtür. Bu bağlamda, başlangıçta güvenliği sağlamaya
yönelik ana strateji olarak devletler tarafından uzun süre sert güç kullanılmış
ve fakat sadece sert gücün güvenliği sağlamada etkisiz olduğu saptanmıştır.
Ardından devletler, kendilerinin ve vatandaşlarının güvenliği için sert güçle
birlikte veya sert güce alternatif bir yaklaşım olarak yumuşak gücü kullanmaya
başlamışlardır. Güvenlik problemlerinin çözümünde sadece yumuşak güç
kullanımının bir noktaya kadar etkili olduğu görülmüş fakat istenen netice elde
edilememiştir. Buna ilaveten, güvenlik risk ve tehditlerinin küresel ve
bölgesel ölçekte artması, araştırmacıları gerçekten karmaşık olan modern
güvenlik sorunsalıyla ilgilenmede daha stratejik yöntemleri aramaya sevk
etmiştir. Bunun sonucunda, sert ve yumuşak gücün negatif yönlerini elimine edip
pozitif yönlerini kendi içerisinde birleştiren “akıllı güç” adında yeni bir
yaklaşım ortaya konmuştur. Sert, yumuşak ve akıllı güç tartışmasında, bazı
yazarlar algı yönetimini bir “akıllı güç” aracı olarak değerlendirirler. Devletlerin
kendi çıkarları için uluslar arası düzlemde algı yönetimini kullanmaları ise genelde
“kamu diplomasisi” olarak adlandırılmaktadır. Bu açıdan günümüzde çeşitli
düzeyde güç kullanan devletlerin ulusal düzlemde en etkin ve sessiz silahı
algıları yönetmek, uluslar arası düzlemde ise kamu diplomasisidir denilebilir. Bu
bağlamda bu makalede, algı yönetimi ve çeşitli güç kullanımı güvenlik açısından
çeşitli boyutlarıyla ele alınmış ve uygulanabilir öneriler sunulmuştur.  

References

  • Akay, Emrah (2014). “Kapitalizmin Son Oyunu; Algı Yönetimi”, Köklü Değişim Dergisi, 11, Haziran 117, s. 29-34.
  • Arı, Tayyar (1997). Uluslararası İlişkiler, 2. Baskı, ALFA Yayınları, İstanbul.
  • Bakan, İsmail; Kefe, İlker (2012). “Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi”, KSÜ İİBF Dergisi, Sayı:1 Cilt: 2, s. 19-34.
  • Baldwin, David A (2012). “Power and International Relations”, in Handbook of International Relations. http://www.princeton.edu/~dbaldwin/selecte%20 articles/Baldwin%20(2012)%20Power%20and%20International%20Relations.pdf.
  • Çoşkun, Beren (2012). “Güvenlik Sorunları ve Kamu Diplomasisi”, Kamu Diplomasisi, (Editör: A. Özkan, T. E. Öztürk), Tasam Yayınları, İstanbul.
  • Department of Defense Dictionary of Military and Associated Terms (2001). Joint Publication 1-02. ABD Savunma Bakanlığı. Erişim: 27 Temmuz 2017, https://marineparents.com/downloads/dod-terms.pdf.
  • Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon, Pınar Yayınları, İstanbul. Hügül, Hakan (2011). Algı Yönetimi ve Medya: İnegöl Olaylarının Basında Sunuluşunun Algı yönetimi Kapsamında Analiz Edilmesi, Kara Harp Okulu, Savunma Bilimleri Enstitüsü Güvenlik Bilimleri Ana Bilim Dalı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara
  • McClory, Jonathan (2011). “The New Persuaders II. A 2011 Global Ranking of Soft Power”, Institute for Government. https://www.instituteforgovernment.org.uk/sites/default/files/publications/The%20New%20PersuadersII_0.pdf
  • Nye, Joseph S (2004). Soft Power: The Means to Success in World Politics, Public Affairs, New York.
  • Nye, Joseph S (2005). Yumuşak Güç: Dünya Siyasetinde Başarının Yolu, Elips Kitap, Ankara. Nye, Joseph S (2006). “Hard Power, Soft Power and Leadership”, Seminer, 2006. <http://www.hks.harvard.edu/netgov/files/talks/docs/11_06_06_seminar_NyeHP_SP_Leadership.pdf>, 12.01. 2011.
  • Nye, Joseph S (2008). “Public Diplomacy and Soft Power”, The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 616(94).
  • Nye, Joseph S (2011). The Future of Power, Public Affair, New York.
  • Nye, Joseph S; Armitage, Richard L (2007). CSIS Commission on Smart Power: A smarter, more secure America, Center for Strategic and International Studies, Washington.
  • Öksüz, Harun (2013). “Algı Yönetimi ve Sosyal Medya”, İdarecinin Sesi Dergisi, Mayıs-Haziran s.12-15.
  • Özdağ, Ümit (2015), Algı Yönetimi, Propaganda, Psikolojik Savaş, Kripto Basım Yayım, Ankara.
  • Özer, M. Akif (2012). “Bir Modern Yönetim Tekniği Olarak Algılama Yönetimi ve İç Güvenlik Hizmetleri”, Karadeniz Araştırmaları Dergisi, Sayı:33, s. 147-180.
  • Pallaver, Matteo (2011). Power and its Forms: Hard, Soft, Smart. Department of International Relations, London School of Economics. Unpublished Master Thesis, London. Payam, M. Murat (2016). “The Role of “Positive Action” in Countering Terrorism”, International Journal of Development Research, 6(10), 9876-9881.
  • Potter, Evan H (2002). “Canada and the New Public Diplomacy”, Netherland Institute of International Relations, 58(1).
  • Saydam, Ali (2005). Algılama Yönetimi, Rota Yayınları, İstanbul.
  • Saydam, Ali (2007). İletişimin Akıl ve Gönül Penceresi Algılama Yönetimi. Rota Yayınları, İstanbul.
  • Siegel, P. Combelles (2005). “Perception Management: Io’s Stepchild”, Low Intensity Conflict and Law Enforcement, 13 (2), pp.117-134.
  • Tavukçuoğlu, Cengiz (2013). “Sert Gücün Yumuşak Güce Dönüşmesinde Algılama Yönetimi”, Algılama Yönetimi, (Editör: A. Yalçınkaya), Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul, s. 69-84.
  • TDK (Türk Dil Kurumu), http://www.tdk.gov.tr/, 2018.
  • Tunç, Ahmet; Atılgan, Ali (2017). “Algı Üzerine Kurulu Yönetsel Bir Anlayış: Algı’nın Yönetimi”, International Journal of Disciplines Economics & Administrative Sciences Studies, Vol:3 Issue:3 pp:228-238.
  • Varoğlu, M. Abdülkadir (2013). “Algılama Yönetiminin Anlamsal Değişimi ve Kültürel Boyutları”, Algılama Yönetimi, (Editör: A. Yalçınkaya), Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul, s. 1-20.
  • Wilson, Ernest J (2008). “Hard Power, Soft Power, Smart Power”. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 616.
  • Zaman, Khyber (2007). Perception Management: A Core Iq Capability, Master Of Science In Information Warfare Systems Engineering And Master Of Science In Information Operations, Naval Postgraduate School, Monterey, California.
Year 2018, , 15 - 25, 02.07.2018
https://doi.org/10.32579/mecmua.420610

Abstract

References

  • Akay, Emrah (2014). “Kapitalizmin Son Oyunu; Algı Yönetimi”, Köklü Değişim Dergisi, 11, Haziran 117, s. 29-34.
  • Arı, Tayyar (1997). Uluslararası İlişkiler, 2. Baskı, ALFA Yayınları, İstanbul.
  • Bakan, İsmail; Kefe, İlker (2012). “Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi”, KSÜ İİBF Dergisi, Sayı:1 Cilt: 2, s. 19-34.
  • Baldwin, David A (2012). “Power and International Relations”, in Handbook of International Relations. http://www.princeton.edu/~dbaldwin/selecte%20 articles/Baldwin%20(2012)%20Power%20and%20International%20Relations.pdf.
  • Çoşkun, Beren (2012). “Güvenlik Sorunları ve Kamu Diplomasisi”, Kamu Diplomasisi, (Editör: A. Özkan, T. E. Öztürk), Tasam Yayınları, İstanbul.
  • Department of Defense Dictionary of Military and Associated Terms (2001). Joint Publication 1-02. ABD Savunma Bakanlığı. Erişim: 27 Temmuz 2017, https://marineparents.com/downloads/dod-terms.pdf.
  • Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon, Pınar Yayınları, İstanbul. Hügül, Hakan (2011). Algı Yönetimi ve Medya: İnegöl Olaylarının Basında Sunuluşunun Algı yönetimi Kapsamında Analiz Edilmesi, Kara Harp Okulu, Savunma Bilimleri Enstitüsü Güvenlik Bilimleri Ana Bilim Dalı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara
  • McClory, Jonathan (2011). “The New Persuaders II. A 2011 Global Ranking of Soft Power”, Institute for Government. https://www.instituteforgovernment.org.uk/sites/default/files/publications/The%20New%20PersuadersII_0.pdf
  • Nye, Joseph S (2004). Soft Power: The Means to Success in World Politics, Public Affairs, New York.
  • Nye, Joseph S (2005). Yumuşak Güç: Dünya Siyasetinde Başarının Yolu, Elips Kitap, Ankara. Nye, Joseph S (2006). “Hard Power, Soft Power and Leadership”, Seminer, 2006. <http://www.hks.harvard.edu/netgov/files/talks/docs/11_06_06_seminar_NyeHP_SP_Leadership.pdf>, 12.01. 2011.
  • Nye, Joseph S (2008). “Public Diplomacy and Soft Power”, The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 616(94).
  • Nye, Joseph S (2011). The Future of Power, Public Affair, New York.
  • Nye, Joseph S; Armitage, Richard L (2007). CSIS Commission on Smart Power: A smarter, more secure America, Center for Strategic and International Studies, Washington.
  • Öksüz, Harun (2013). “Algı Yönetimi ve Sosyal Medya”, İdarecinin Sesi Dergisi, Mayıs-Haziran s.12-15.
  • Özdağ, Ümit (2015), Algı Yönetimi, Propaganda, Psikolojik Savaş, Kripto Basım Yayım, Ankara.
  • Özer, M. Akif (2012). “Bir Modern Yönetim Tekniği Olarak Algılama Yönetimi ve İç Güvenlik Hizmetleri”, Karadeniz Araştırmaları Dergisi, Sayı:33, s. 147-180.
  • Pallaver, Matteo (2011). Power and its Forms: Hard, Soft, Smart. Department of International Relations, London School of Economics. Unpublished Master Thesis, London. Payam, M. Murat (2016). “The Role of “Positive Action” in Countering Terrorism”, International Journal of Development Research, 6(10), 9876-9881.
  • Potter, Evan H (2002). “Canada and the New Public Diplomacy”, Netherland Institute of International Relations, 58(1).
  • Saydam, Ali (2005). Algılama Yönetimi, Rota Yayınları, İstanbul.
  • Saydam, Ali (2007). İletişimin Akıl ve Gönül Penceresi Algılama Yönetimi. Rota Yayınları, İstanbul.
  • Siegel, P. Combelles (2005). “Perception Management: Io’s Stepchild”, Low Intensity Conflict and Law Enforcement, 13 (2), pp.117-134.
  • Tavukçuoğlu, Cengiz (2013). “Sert Gücün Yumuşak Güce Dönüşmesinde Algılama Yönetimi”, Algılama Yönetimi, (Editör: A. Yalçınkaya), Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul, s. 69-84.
  • TDK (Türk Dil Kurumu), http://www.tdk.gov.tr/, 2018.
  • Tunç, Ahmet; Atılgan, Ali (2017). “Algı Üzerine Kurulu Yönetsel Bir Anlayış: Algı’nın Yönetimi”, International Journal of Disciplines Economics & Administrative Sciences Studies, Vol:3 Issue:3 pp:228-238.
  • Varoğlu, M. Abdülkadir (2013). “Algılama Yönetiminin Anlamsal Değişimi ve Kültürel Boyutları”, Algılama Yönetimi, (Editör: A. Yalçınkaya), Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul, s. 1-20.
  • Wilson, Ernest J (2008). “Hard Power, Soft Power, Smart Power”. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 616.
  • Zaman, Khyber (2007). Perception Management: A Core Iq Capability, Master Of Science In Information Warfare Systems Engineering And Master Of Science In Information Operations, Naval Postgraduate School, Monterey, California.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section PHILOLOGIA
Authors

Mehmet Murat Payam 0000-0002-5638-7414

Publication Date July 2, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Payam, M. M. (2018). GÜVENLİK BAĞLAMINDA GÜÇ KULLANIMI VE ALGI(LAMA) YÖNETİMİ. Mecmua(5), 15-25. https://doi.org/10.32579/mecmua.420610


DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren MECMUA Sosyal Bilimler Alanında Yayımlanan

Uluslararası Hakemli Bir Dergidir