Makalenin ingilizce şablonuna dergipark.gov.tr/uploads/files/88ee/98b8/7ce0/5b51f760b85b6.doc buradan ulaşabilirisniz.
Matematik, bilimde olduğu kadar günlük yaşayışımızdaki
problemlerin çözülmesinde de kullandığımız önemli araçlardan biridir (Baykul,
2009). Matematik öğretiminde öğrenciler, bir formülün arkasında yatan anlam ve
ilişkileri öğrenirken, aynı zamanda matematikte bir formül nasıl çıkartılır,
tanımlara nasıl ulaşılır, genellemelere nasıl varılır, genellemeler nasıl
doğrulanır, nasıl akıl yürütülür gibi birçok önemli beceriyi de geliştirmiş
olurlar (Olkun ve Toluk Uçar, 2006). Kuşkusuz matematik öğretiminde
öğretmenlerin de rolü büyüktür.
Matematiğin ve matematik öğretiminin eğitim öğretim sürecindeki
öneminden yola çıkarak ortaokul öğrencilerinin matematik öğretmenleri
hakkındaki düşünceleri ve matematik dersinde gösterdikleri tutum bu çalışmanın
temelini oluşturmaktadır.
Çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin matematik
öğretmenleri hakkındaki düşünceleri ile matematik dersine karşı gösterdikleri
tutumlarını inceleyerek aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılı ilk
döneminde, Samsun İli’nin Bafra İlçesi’nde bulunan Atatürk Ortaokulu’nda 7. ve
8. sınıfa devam eden 30 kız 30 erkek olmak üzere toplam 60 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden durum
çalışmasına yöneliktir. 8 hafta boyunca yürütülen araştırmada öğrencilere MEB
tarafından yayınlanmış “Öğretmen Değerlendirme Anketi” ve Baykul (2006)
tarafından geliştirilen “Matematik Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Elde edilen
veriler IBM SPSS 15.0 paket programı tarafından analiz edilmiştir. Analizler
sonucunda öğrencilerin öğretmenlerine karşı düşüncelerinde ve matematiğe karşı
tutumlarında cinsiyet ve sınıf değişkenleri açısından anlamlı bir fark olmadığı
belirlenmiştir. Ayrıca öğretmene karşı olan düşünceler ile matematiğe karşı
geliştirilen tutum arasında da zayıf düzeyde ilişki bulunduğu ortaya çıkmıştır. Öğrenciler, öğretmenlerini değerlendirmelerinde
ise farklı düşüncelere izin vermesi, öğrenmeye teşvik etmesi, etkili matematik
öğretimi sağlaması ve iyi iletişim kurması gibi olumlu görüşleri ifade
etmişlerdir.
Mathematics
is one of the important tools we use in solving the problems in our daily lives
as much as we use in science (Baykul, 2000). There is no doubt that teachers
play a significant role in mathematics teaching. Taking into account the importance of
mathematics and mathematics education, the opinions of secondary school
students on mathematics teachers and their attitudes in mathematics classes
form the basis of this study. The aim of this research is to determine the
relationship between secondary school students and mathematics teachers by
examining the attitudes of secondary school students in mathematics lessons and
their opinions about mathematics teachers.
The study was carried out with a total of 60 students, 30 girls and 30
boys in Grade 7 and Grade 8 in a secondary school in Bafra District of Samsun
Province during the first semester of the 2017-2018 academic year. This study
is based on the case study, one of the quantitative research methods. During
the study conducted for 8 weeks, "Teacher Evaluation Survey" published
by MoNE (Ministry of National Education) and "Mathematical Attitude
Scale" developed by Baykul (2006) was applied to the students. The
obtained data were analyzed by IBM SPSS 15.0 package program. As a result of
the analyses, it was determined that there was no significant difference
regarding the opinions of students towards their teachers and the attitudes of
students in mathematics in terms of gender and class variables. Moreover, it
was found that there was no relation between the attitudes towards mathematics
and the opinions about the teacher.
Students expressed positive opinions about their teachers such as
teachers are allowing different ideas, encouraging learning, providing
effective mathematics teaching and establishing good communication.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |