Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 Salgın Hastalığı Nedeniyle Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Gerçekleştirilen “Yirmi Birinci Yüzyılda Sanat ve Tasarım” Dersinde Yaşanan Değişiklikler

Year 2021, , 201 - 213, 30.12.2021
https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.1026445

Abstract

COVID-19 küresel salgın döneminde, TOBB ETÜ Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Sanat ve Tasarım Bölümü Lisans Programında yer alan “Yirmi Birinci Yüzyılda Sanat ve Tasarım” dersi, fakülte ve üniversite seçmeli dersi statüsündedir. Ders ile öğrencilerin günümüzde etkili olan sanat ve tasarım uygulamalarını araştırmaları, düşünsel yönlerini incelemeleri ve bunların yirmi birinci yüzyıl kültürünün oluşumuna katkılarını kavramaları amaçlanmıştır. Uzaktan eğitim süreci bu dersin programında bazı değişikliklerin yapılmasını zorunlu kılmıştır. Dersin doğası ve kurgusu gereği her yıl düzenli olarak İstanbul sanat ve tasarım bienallerine, müzelerine öğrencilerle yapılan inceleme gezilerine gidilememiş, internet ortamındaki çevrimiçi sanal müze ve sanat galerilerinin bir URL listesi hazırlanmış, dünyadaki önemli görsel sanatlar, mimarlık ve tasarım eserlerine yer veren çevrimiçi web sitelerinin web adresleri belirlenerek öğrencilere ödevlerinde kullanmaları için verilmiştir. Bu süreçte öğrencilerin derse devamı normal dönemlerdeki gibi düzenli olmuştur. Uzaktan eğitimde dersin ölçme ve değerlendirmesinde “kopya” ile ilgili yaşanan sorunlar Zoom video kaydı ve ekran görüntüsü alınarak büyük oranda giderilmiştir. Değerlendirmesi ödevlere dayalı olan derste yapılan eşleştirme testleri WhatsApp aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, normal eğitimde olduğu gibi uzaktan eğitim sürecinde de belirlenen amaçlara ulaşma konusunda önemli bir sorunla karşılaşılmadığı söylenebilir. Ayrıca bu dönemde bilişim ve iletişim teknolojilerinin zorunlu olarak derste kullanılması yoluyla elde edilen bazı önemli bilgi birikimi ve deneyimler olmuştur. Bunların normal döneme geçildiğinde bu dersin içeriğini ve işlenişini zenginleştireceği ve dersin hedeflerine ulaşmayı kolaylaştıracağı değerlendirilmektedir. Ancak normal zamandaki derslerde öğrenci-öğretim elemanı arasında yüz yüze ve karşılıklı öğrenme ile elde edilen duyusal ve duygusal etkileşimin uzaktan çevrimiçi eğitimde oluşmamasının önemli bir eksiklik olduğu değerlendirilmektedir.

References

  • BBC (2021). https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-51719684 Erişim: 13.03.2021.
  • Gombrich, E. (1992). Sanatın Öyküsü. (4. Basım). Çev: Bedrettin Cömert. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Mamur, N. (2012). Görsel Sanatlar Eğitiminde Nitel Araştırmalar İçin Bir Döküman: Portfolyo, Eğitim ve Bilim, Ankara: TED Yay., Sayı: 37, (165).
  • Özsoy, V. (2019). Sanat Galerileri, Sanatçı Atölyeleri, Tasarım Stüdyoları ve El Sanatları İşlikleri, Okul Dışı Öğrenme Ortamları (Ed. Ahmet İlhan Şen), Ankara: Pegem, s. 275-305.
  • Saraç, Y. (2020). YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç’ın Pandemi Sürecine ve Üniversitelerde Verilecek Olan Uzaktan Eğitime İlişkin Basın Açıklamaları (13, 18, 26.03.2020).
  • Shield, C. (26 Mart 2020). Coronavirus: From Bats to Pangolins, How Do Viruses Reach Us? Deutsche Welle.
  • TOBB ETÜ (2021). Ortak Eğitim Nedir? Erişim: 14.03.2021. https://www.etu.edu.tr/tr/ortak- egitim/sayfa/ortak-egitim-nedir
  • Wikipedia (2021). Cooperative Education. Erişim: 14.03.2021. https://en.wikipedia.org/wiki/Cooperative_education
  • YÖK (2020). Koronavirüs (COVID-19) Bilgilendirme Notu: 1. 13 Mart 2020. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx

Changes in the “Art and Design in the Twenty-First Century” Course Held by Distance Education Due to the COVID-19 Pandemic

Year 2021, , 201 - 213, 30.12.2021
https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.1026445

Abstract

The "Art and Design in the Twenty-First Century" course is in the TOBB ETU Faculty of Architecture and Design curriculum. With the course, it is aimed that the students research the art and design practices that are effective today, examine their intellectual aspects, and comprehend their contribution to the formation of the twenty-first-century culture. Because COVID-19 pandemic, the distance education process has made it necessary to make some changes in the program of this course. Due to the nature and structure of the course, the Istanbul art and design biennials, which are held regularly every year, could not be visited because of the pandemic. Therefore, a URL list of online virtual museums and art galleries has been prepared and given to students for their homework. During the pandemic, the student's attendance at the course was regular as in the normal periods. Problems with "copy" in the measurement and evaluation of the course in distance education have been largely resolved by taking Zoom video recording and screenshots. As a result, it can be said that no significant problem has been encountered in the distance education process in achieving the goals. In addition, there were some critical knowledge and experiences gained through the compulsory use of information and communication technologies. It is considered that these will enrich the content and teaching of this course and facilitate reaching the goals of the course when the education returns to the normal period. However, it is considered an essential deficiency that the sensory and emotional interaction between the student and the instructor, obtained through face-to-face and mutual learning, does not occur in distance online education.

References

  • BBC (2021). https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-51719684 Erişim: 13.03.2021.
  • Gombrich, E. (1992). Sanatın Öyküsü. (4. Basım). Çev: Bedrettin Cömert. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Mamur, N. (2012). Görsel Sanatlar Eğitiminde Nitel Araştırmalar İçin Bir Döküman: Portfolyo, Eğitim ve Bilim, Ankara: TED Yay., Sayı: 37, (165).
  • Özsoy, V. (2019). Sanat Galerileri, Sanatçı Atölyeleri, Tasarım Stüdyoları ve El Sanatları İşlikleri, Okul Dışı Öğrenme Ortamları (Ed. Ahmet İlhan Şen), Ankara: Pegem, s. 275-305.
  • Saraç, Y. (2020). YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç’ın Pandemi Sürecine ve Üniversitelerde Verilecek Olan Uzaktan Eğitime İlişkin Basın Açıklamaları (13, 18, 26.03.2020).
  • Shield, C. (26 Mart 2020). Coronavirus: From Bats to Pangolins, How Do Viruses Reach Us? Deutsche Welle.
  • TOBB ETÜ (2021). Ortak Eğitim Nedir? Erişim: 14.03.2021. https://www.etu.edu.tr/tr/ortak- egitim/sayfa/ortak-egitim-nedir
  • Wikipedia (2021). Cooperative Education. Erişim: 14.03.2021. https://en.wikipedia.org/wiki/Cooperative_education
  • YÖK (2020). Koronavirüs (COVID-19) Bilgilendirme Notu: 1. 13 Mart 2020. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Vedat Özsoy 0000-0003-0483-1445

Publication Date December 30, 2021
Acceptance Date December 9, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Özsoy, V. (2021). COVID-19 Salgın Hastalığı Nedeniyle Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Gerçekleştirilen “Yirmi Birinci Yüzyılda Sanat ve Tasarım” Dersinde Yaşanan Değişiklikler. Medeniyet Sanat Dergisi, 7(2), 201-213. https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.1026445

Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.  

Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.