BibTex RIS Cite

Günümüz Sanat Piyasası İçerisinde Pazarlama ve Tanıtım Faaliyetlerinin Önemi

Year 2016, Volume: 2 Issue: 1, 0 - 0, 27.10.2016

Abstract

21. yüzyılda sanatçılar işlerini üretip sergilemek kadar satmakla da yükümlüdür. Sanat piyasası içinde “sanat için sanat” ve “iş için sanat” yaklaşımlarının tartışılması da bu yükümlülüğü doğrular niteliktedir. Bu çerçevede günümüz sanat piyasası içerisinde müşteri ya da sanat odaklı pazarlama anlayışının yerini ortak bir payda olarak kabul edilen ürün odaklı pazarlama anlayışı almaktadır. Bir başka değişle müşteriye göre ya da müşteriyi yok sayarak üretilen ürünler yerine, üretilen ürünle ilgilenen müşterilerin bulunduğu bir pazarlama biçimi son dönemde hızla yaygınlaşarak kabul görmektedir. Bu doğrultuda üreten ve ürün hakkında kamunun bilgilendirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmaktadır. Bu sonuç, sanat piyasasında pazarlama ve tanıtım üzerine yoğunlaşmayı gerekli kılmaktadır.

Pazarlama ve tanıtımın bir kolu olan halkla ilişkiler faaliyetleri dahilinde bir firmanın/kişinin kurumsal kimliğinde isim, logo vb. kolayca görülebilen unsurların yanı sıra görünmeyen unsurlar olarak iletişim, kurumsal yapı ve davranışlarda bulunmaktadır. Bu çalışma kapsamında sanat pazarlaması ve tanıtımındaki tüm bu görülebilen ve saklı unsurların önemi açıklanmaya çalışılmıştır.

Year 2016, Volume: 2 Issue: 1, 0 - 0, 27.10.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Fulya Beteş This is me

Publication Date October 27, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Beteş, F. (2016). Günümüz Sanat Piyasası İçerisinde Pazarlama ve Tanıtım Faaliyetlerinin Önemi. Medeniyet Sanat Dergisi, 2(1).


Creative Commons Lisansı
All papers published by this journal has been licenced by  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı