21. yüzyılda sanatçılar işlerini üretip sergilemek kadar satmakla da yükümlüdür. Sanat piyasası içinde “sanat için sanat” ve “iş için sanat” yaklaşımlarının tartışılması da bu yükümlülüğü doğrular niteliktedir. Bu çerçevede günümüz sanat piyasası içerisinde müşteri ya da sanat odaklı pazarlama anlayışının yerini ortak bir payda olarak kabul edilen ürün odaklı pazarlama anlayışı almaktadır. Bir başka değişle müşteriye göre ya da müşteriyi yok sayarak üretilen ürünler yerine, üretilen ürünle ilgilenen müşterilerin bulunduğu bir pazarlama biçimi son dönemde hızla yaygınlaşarak kabul görmektedir. Bu doğrultuda üreten ve ürün hakkında kamunun bilgilendirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmaktadır. Bu sonuç, sanat piyasasında pazarlama ve tanıtım üzerine yoğunlaşmayı gerekli kılmaktadır.
Pazarlama ve tanıtımın bir kolu olan halkla ilişkiler faaliyetleri dahilinde bir firmanın/kişinin kurumsal kimliğinde isim, logo vb. kolayca görülebilen unsurların yanı sıra görünmeyen unsurlar olarak iletişim, kurumsal yapı ve davranışlarda bulunmaktadır. Bu çalışma kapsamında sanat pazarlaması ve tanıtımındaki tüm bu görülebilen ve saklı unsurların önemi açıklanmaya çalışılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.