Reklam kampanyalarında font seçimi ve tipografi,
sürecin sonunda ortaya çıkacak işin ne kadar dikkat çekeceğini ve mesajın ne
kadar doğru iletildiğini belirler. Reklam kampanyalarında ulaşılmak istenen
hedef kitleye ve oluşturulmak istenen duyguya uygun font seçilmesi gerekir.
Fontun duygusal, algısal ve estetik bir boyutu olduğu gibi biçimsel, izleyişsel
ve görsel bir boyutu da vardır. Reklam kampanyaları için yazı karakteri
seçerken yazı karakterinin insanlar üzerinde oluşturduğu etki, hedef kitle
üzerinde oluşturulmak istenen duygu ile eşleşmelidir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Acceptance Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
Our journal is indexed in Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate, and Google Scholar.
All papers published by this journal have been licensed by Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı.