Research Article
BibTex RIS Cite

Reklamlarda Kullanılan Yazı Karakterlerinin Semantik Çözümlenmesinde Bilişsel Yaklaşımlar

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 230 - 249, 30.12.2017

Abstract
















Reklam kampanyalarında font seçimi ve tipografi,
sürecin sonunda ortaya çıkacak işin ne kadar dikkat çekeceğini ve mesajın ne
kadar doğru iletildiğini belirler. Reklam kampanyalarında ulaşılmak istenen
hedef kitleye ve oluşturulmak istenen duyguya uygun font seçilmesi gerekir.
Fontun duygusal, algısal ve estetik bir boyutu olduğu gibi biçimsel, izleyişsel
ve görsel bir boyutu da vardır. Reklam kampanyaları için yazı karakteri
seçerken yazı karakterinin insanlar üzerinde oluşturduğu etki, hedef kitle
üzerinde oluşturulmak istenen duygu ile eşleşmelidir. 

References

  • Becer, E. (2008) İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 177-178.
  • Berry, J. A Neo-Grotesque Heritage. Acumin. https://acumin.typekit.com/history (Erişim tarihi: 29.06.2017)
  • Bigelow, C. A. ve Holmes, K. (1991) Notes on Apple 4 Fonts Nottingham Üniversitesi Dijital Yayınlar, sayı 4-3.
  • http://cajun.cs.nott.ac.uk/compsci/epo/papers/volume4/issue3/ep050cb.pdf (Erişim tarihi:29.06.2017)
  • Eng, T. (2007). InDesign, the hz-program and Gutenberg's secret. http://www.typografi.org/justering/gut_hz/gutenberg_hz_english.html (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • Johnson, A. F. (1966). Type Designs. 3rd ed. London: Andre Deutsch, 138-140.
  • Middendorp, J. (2004). Dutch type. Rotterdam: 010 Publishers, 25.
  • Mosley, J. (1999) The Nymph and the Grot: the revival of the sanserif letter. London: Friends of the St Bride Printing Library.
  • Tracy, W. (2003). Letters of Credit: A View of Type Design. Boston: David R. Godine.
  • Soar, M. (2004) Excoffon’s Autograph. Eye Magazine, sayı 54. http://www.eyemagazine.com/feature/article/excoffons-autograph (Erişim tarihi 29.06.2017)
  • Uçar, T. F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: İnkılâp Kitapevi, 135-139.
  • Ullman, B. L. (1960). The origin and development of humanistic script. Rome, 77.
  • Vervliet, H. D. L. (2008). The Palaeotypography of the French Renaissance: Selected Papers on Sixteenth-century Typefaces, 287–319.
  • http://latypeblog.blogspot.fr/2007/03/atlas-of-typeforms-jenson-type.html (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • http://www.hrc.utexas.edu/educator/modules/gutenberg/books/legacy (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/6638423.stm (Erişim tarihi: 29.06.2017)
  • http://www.metmuseum.org/blogs/in-circulation/2015/firmin-didot (Erişim Tarihi: 28.06.2017)
Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 230 - 249, 30.12.2017

Abstract

References

  • Becer, E. (2008) İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 177-178.
  • Berry, J. A Neo-Grotesque Heritage. Acumin. https://acumin.typekit.com/history (Erişim tarihi: 29.06.2017)
  • Bigelow, C. A. ve Holmes, K. (1991) Notes on Apple 4 Fonts Nottingham Üniversitesi Dijital Yayınlar, sayı 4-3.
  • http://cajun.cs.nott.ac.uk/compsci/epo/papers/volume4/issue3/ep050cb.pdf (Erişim tarihi:29.06.2017)
  • Eng, T. (2007). InDesign, the hz-program and Gutenberg's secret. http://www.typografi.org/justering/gut_hz/gutenberg_hz_english.html (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • Johnson, A. F. (1966). Type Designs. 3rd ed. London: Andre Deutsch, 138-140.
  • Middendorp, J. (2004). Dutch type. Rotterdam: 010 Publishers, 25.
  • Mosley, J. (1999) The Nymph and the Grot: the revival of the sanserif letter. London: Friends of the St Bride Printing Library.
  • Tracy, W. (2003). Letters of Credit: A View of Type Design. Boston: David R. Godine.
  • Soar, M. (2004) Excoffon’s Autograph. Eye Magazine, sayı 54. http://www.eyemagazine.com/feature/article/excoffons-autograph (Erişim tarihi 29.06.2017)
  • Uçar, T. F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: İnkılâp Kitapevi, 135-139.
  • Ullman, B. L. (1960). The origin and development of humanistic script. Rome, 77.
  • Vervliet, H. D. L. (2008). The Palaeotypography of the French Renaissance: Selected Papers on Sixteenth-century Typefaces, 287–319.
  • http://latypeblog.blogspot.fr/2007/03/atlas-of-typeforms-jenson-type.html (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • http://www.hrc.utexas.edu/educator/modules/gutenberg/books/legacy (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/6638423.stm (Erişim tarihi: 29.06.2017)
  • http://www.metmuseum.org/blogs/in-circulation/2015/firmin-didot (Erişim Tarihi: 28.06.2017)
There are 17 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Sadi Akbudak

Publication Date December 30, 2017
Acceptance Date December 27, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Akbudak, S. (2017). Reklamlarda Kullanılan Yazı Karakterlerinin Semantik Çözümlenmesinde Bilişsel Yaklaşımlar. Medeniyet Sanat Dergisi, 3(2), 230-249.

Our journal is indexed in Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate, and Google Scholar.Creative Commons Lisansı

All papers published by this journal have been licensed by  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı.