Bu
araştırmanın amacı, 2-8. sınıf öğrencilerinin görsel sanatlar dersinde yapmış
oldukları resimleri inceleyerek, çizgisel (grafiksel) gelişim basamak
özelliklerini, içinde bulundukları yaş dönemine göre değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı
Diyarbakır ilindeki sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyleri farklı üç okul
oluşturmaktadır. Bu okullar Diyarbakır iline bağlı Ergani Demirli Baran
İlkokul ve Ortaokulu, Yenişehir Mehmet Sabri Güzel İlkokul ve Ortaokulu ile
Yenişehir Mehmet Akif Ersoy İlkokul ve Ortaokulu’dur. Araştırmanın
çalışma grubunu ise bu üç okulun 2-3-4-5-6-7 ve 8. sınıflarının birer
şubelerindeki öğrenciler oluşturmaktadır. Bu araştırma, uygulamalı bir
araştırmadır ve 2013-2014 eğitim-öğretim yılında yapılmıştır. Araştırma
çalışmasının uygulama aşaması üç hafta sürmüştür. Öğrencilere araştırmacılardan
biri tarafından ders öncesi kısa bir bilgi ve “ Ailemle Mutlu Bir Anım “ konusu
verilerek, serbest teknik ile resim uygulaması yaptırılmıştır. Ardından her
okul ve her sınıf için random yöntemiyle beşer çalışma seçilmiştir. Bu şekilde
üç okul için her şubeden 15 çalışma ve bütün sınıflardan toplamda 105 çalışma
belirlenmiştir. Araştırmanın verilerini elde
etmek için araştırmacılar tarafından veri toplama aracı olan 3 ayrı form
oluşturulmuştur. Bu formlar, araştırma yapılacak üç çizgisel gelişim basamağı
olan, Şematik Dönem için 23, Gerçekçilik Dönemi için 21 ve Mantık Dönemi için 14
farklı soruyu içermektedir. Bu formlar alanında uzman üç sanat eğitimcisi
tarafından, çalışma grubunu oluşturan öğrencilerin resimleri değerlendirilerek,
doldurulmuştur. Bu formlar SPSS programı ile bilgisayar ortamına aktarılarak,
yüzde ve frekans alınarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara dayanarak
bazı önerilere yer verilmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Acceptance Date | December 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
Our journal is indexed in Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate, and Google Scholar.
All papers published by this journal have been licensed by Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı.