Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Netflix’in Serialler Açısından Genç Geleneksel Televizyon İzleyici Kullanım Pratiklerine Yansımaları

Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 57 - 72, 30.06.2020
https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.760492

Abstract

İnternetin yayılmasıyla birlikte olanaklı hale gelen yeni medya araçları ile yayıncılık, günümüzde birçok platformla varlığını sürdürmektedir. Özellikle yeni kuşak gençlerin fazlasıyla ilgi duyduğu çevrimiçi platformlar hızla izleyici kazanmakta, izleme şekillerinde çeşitli değişiklikler yaratmaktadır. Binge-watching stratejisiyle yeni medyada sektörün öncüsü haline gelen Netflix, 2016 yılından itibaren Türkiye’de kullanıma sunulmuş ve 1,5 milyon üyeye ulaşmıştır. Netflix, izleyicilerin izleme alışkanlıklarını değişime uğratmış ve gençlerin televizyondan uzaklaşmasına neden olmuştur. Netflix’in izleme pratiklerinde yaptığı değişiklikler bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmada ele alınan genel soru Netflix’in yarattığı bu farklılıkların neler olduğu ve geleneksel televizyon izleyicisini nasıl etkilediğidir. Çalışmanın sonucunda genç izleyicilerin geleneksel televizyona yönelmelerini sağlayacak tespitler yapılmaya çalışılmıştır.

References

  • Babuçcu, R. (2019, 12 26). Netflix Tercih Sebepleri. (G. Katmer, Röportaj Yapan)
  • Er, M. (2019, 12 26). Netflix Tercih Sebepleri. (M. İşler Sevindi, Röportaj Yapan)
  • Gürses, İ., & Kılavuz, M. (2011). Erikson’un Psiko-Sosyal Gelişim Dönemleri Teorisi Açısından Kuşaklararası Din Eğitimi ve İletişiminin Önemi. Uludağ Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 20(2), 153-166.
  • İşler, M. (2019, 12 26). Netflix Tercih Sebepleri. (M. İşler Sevindi, Röportaj Yapan)
  • Jankowski, N. (2006). Creating Community with Media: History, Theories and Scientific Investigations. L. Lievrouw, & S. Livingstone içinde, Handbook of New Media, Student Edition. SAGE Publications Ltd.
  • Jensen, K. (2011). New Media, Old Methods – Internet Methodologies and the Online/Offline Divide. M. Consalvo, & C. Ess içinde, The Handbook of Internet Studies. Blackwell Publishing.
  • Kelav, C. S. (2019, 12 26). Netflix Tercih Sebepleri. (G. Katmer, Röportaj Yapan)
  • Manovich, L. (2001). The Language of New Media. MIT Press.
  • Netflix Continues To Bring New And Diverse Stories From Europe, Middle East And Africa To The World. (2018, 04 18). 12 14, 2019 tarihinde https://media.netflix.com/en/press-releases/netflix-continues-to-bring-new-and-diverse-stories-from-europe-middle-east-and-africa-to-the-world adresinden alındı
  • Netflix Türkiye'de Yayına Başladı. (2016, 01 07). 12 14, 2019 tarihinde http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/netflix-turkiyede-yayina-basladi-40037018 adresinden alındı
  • Pilipets, E. (2019, 11-12). From Netflix Streaming to Netflix and Chill: The (Dis)Connected Body of Serial Binge-Viewer. Social Media + Society (SM+S), 1-13.
  • Televizyon internet karşısında kan kaybediyor. (2019, 02 28). 12 15, 2019 tarihinde https://www.aksam.com.tr/televizyon/televizyon-internet-karsisinda-kan-kaybediyor/haber-826912 adresinden alındı
  • Yılmaz, M. C. (2019, 12 8). Netflix, Türkiye’deki Kullanıcı Sayısını ve Bazı Önemli Bilgileri Açıkladı. 12 14, 2019 tarihinde https://www.webtekno.com/netflix-turkiye-kullanici-sayisi-aciklandi-h80906.html adresinden alındı
  • Yaman, H. (2017). Sayısal Yayıncılığın Sağladığı Olanaklar; Etkileşimli Televizyon ve Iptv Uygulamaları. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(3), 243.
  • Yeni Medya 2019 Taban Puanları ve Başarı Sıralamaları. (2019). 12 27, 2019 tarihinde https://www.basarisiralamalari.com/yeni-medya-2019-taban-puanlari-ve-basari-siralamalari/ adresinden alındı.

In Terms of Serials, Netflix's Reflections on Young Traditional Television Audience Usage Practices in Turkey

Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 57 - 72, 30.06.2020
https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.760492

Abstract

Broadcasting with new media tools that became possible with the spread of the internet continues to exist with many platforms today. Online platforms, which are especially popular with new generation young people, are rapidly gaining viewers and they creates various changes in viewers’ experiences. Netflix, becoming the industry leader in new media with the binge-watching strategy, has brought into use in Turkey since 2016 and reached 1.5 million members. Netflix has changed the viewing habits and caused young people to move away from television. The changes made by Netflix in viewing practices are the subject of this study. The general question addressed in the study is what the differences that Netflix creates and how it affects the traditional television viewers. As a result of this study, it was tried to make determinations that will enable young viewers to turn to traditional television.       

References

  • Babuçcu, R. (2019, 12 26). Netflix Tercih Sebepleri. (G. Katmer, Röportaj Yapan)
  • Er, M. (2019, 12 26). Netflix Tercih Sebepleri. (M. İşler Sevindi, Röportaj Yapan)
  • Gürses, İ., & Kılavuz, M. (2011). Erikson’un Psiko-Sosyal Gelişim Dönemleri Teorisi Açısından Kuşaklararası Din Eğitimi ve İletişiminin Önemi. Uludağ Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 20(2), 153-166.
  • İşler, M. (2019, 12 26). Netflix Tercih Sebepleri. (M. İşler Sevindi, Röportaj Yapan)
  • Jankowski, N. (2006). Creating Community with Media: History, Theories and Scientific Investigations. L. Lievrouw, & S. Livingstone içinde, Handbook of New Media, Student Edition. SAGE Publications Ltd.
  • Jensen, K. (2011). New Media, Old Methods – Internet Methodologies and the Online/Offline Divide. M. Consalvo, & C. Ess içinde, The Handbook of Internet Studies. Blackwell Publishing.
  • Kelav, C. S. (2019, 12 26). Netflix Tercih Sebepleri. (G. Katmer, Röportaj Yapan)
  • Manovich, L. (2001). The Language of New Media. MIT Press.
  • Netflix Continues To Bring New And Diverse Stories From Europe, Middle East And Africa To The World. (2018, 04 18). 12 14, 2019 tarihinde https://media.netflix.com/en/press-releases/netflix-continues-to-bring-new-and-diverse-stories-from-europe-middle-east-and-africa-to-the-world adresinden alındı
  • Netflix Türkiye'de Yayına Başladı. (2016, 01 07). 12 14, 2019 tarihinde http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/netflix-turkiyede-yayina-basladi-40037018 adresinden alındı
  • Pilipets, E. (2019, 11-12). From Netflix Streaming to Netflix and Chill: The (Dis)Connected Body of Serial Binge-Viewer. Social Media + Society (SM+S), 1-13.
  • Televizyon internet karşısında kan kaybediyor. (2019, 02 28). 12 15, 2019 tarihinde https://www.aksam.com.tr/televizyon/televizyon-internet-karsisinda-kan-kaybediyor/haber-826912 adresinden alındı
  • Yılmaz, M. C. (2019, 12 8). Netflix, Türkiye’deki Kullanıcı Sayısını ve Bazı Önemli Bilgileri Açıkladı. 12 14, 2019 tarihinde https://www.webtekno.com/netflix-turkiye-kullanici-sayisi-aciklandi-h80906.html adresinden alındı
  • Yaman, H. (2017). Sayısal Yayıncılığın Sağladığı Olanaklar; Etkileşimli Televizyon ve Iptv Uygulamaları. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(3), 243.
  • Yeni Medya 2019 Taban Puanları ve Başarı Sıralamaları. (2019). 12 27, 2019 tarihinde https://www.basarisiralamalari.com/yeni-medya-2019-taban-puanlari-ve-basari-siralamalari/ adresinden alındı.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Meltem İşler Sevindi

Görkem Katmer

Publication Date June 30, 2020
Acceptance Date July 6, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA İşler Sevindi, M., & Katmer, G. (2020). Türkiye’de Netflix’in Serialler Açısından Genç Geleneksel Televizyon İzleyici Kullanım Pratiklerine Yansımaları. Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 57-72. https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.760492


Creative Commons Lisansı
All papers published by this journal has been licenced by  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı