Resim, sanatçının içsel dünyasını ve duygularını görsel bir dile dönüştürdüğü bir sanat biçimidir. Renkler ve formlar, izleyicinin hayal gücünü harekete geçirir ve farklı yorumlara olanak tanımaktadır. Her eser, sanatçının deneyimlerinin bir yansımasıdır ve izleyiciyle benzersiz bir bağ kurmaktadır. Baskıresim, bu bağı geniş kitlelere ulaştırarak sanatçının ifadesini yayar ve izleyicilere farklı bakış açıları sunar. Böylece, bireysel deneyimler kolektif bir paylaşım haline gelmekte, sanatın erişilebilirliği ve etkisi artmaktadır. Baskıresim, çok eski dönemlere uzanan bir teknik olup yüksek baskı, çukur baskı, monotip baskı, elek baskı ve düz baskı gibi birçok yöntemi içerir. Zamanla sanatçılar yeni teknikler geliştirmiş ve dijital baskı da önemli bir yer edinmiştir. Monotip baskı, özgün eser üretimi sağlayan, az araç gerektiren ve anlık sonuçlar veren bir tekniktir. Tekniğin kolay ve etkili oluşu, çabuk sonuç vermesi ve anlık elde edilen görünümün tekrar edilememesi, çalışmanın konusunu oluşturan önemli unsurlar olmuştur. Araştırmada literatür taraması yöntemi uygulanırken, araştırmacı eser analizi yönteminden de yararlanmıştır. Literatür taraması yöntemi ile konuyla ilgili mevcut bilgi birikimini ortaya koymak ve daha önce yapılmış çalışmaları incelemek amaçlanmıştır. Bu süreçte, baskıresmin tarihçesi ve bu alandaki çeşitli teknikler incelenmiştir. Eser analizi yapılırken eserler teknik açıdan incelenmiş ve betimlenmiştir. Eserlerin nasıl yapıldığı, kompozisyon, renk dağılımı ve yapım tekniği gibi unsurlar eser analizinde etkili olmuştur. Özellikle monotip baskı tekniği, çalışmanın merkezinde yer almış ve bu teknik üzerine derinlemesine bir analiz yapılmıştır. Monotip, tek seferlik baskı yapılan bir tekniktir ve sanatçının yaratım sürecindeki özgünlüğüyle dikkat çekmektedir. Bu nedenle, monotip baskı uygulamaları örnekler üzerinden açıklanmış; kullanılan malzemeler, teknik süreçler ve sanatçıların yaratım aşamasındaki yaklaşımları gibi unsurlar detaylandırılmıştır.
Painting is an art form through which the artist transforms their inner world and emotions into a visual language. Colors and forms stimulate the viewer's imagination and allow for diverse interpretations. Each artwork reflects the artist's experiences and establishes a unique connection with the viewer. Printmaking extends this connection to broader audiences, disseminating the artist's expression and offering different perspectives to the audience. In this way, individual experiences become a collective sharing, enhancing both the accessibility and impact of art. Printmaking, an ancient technique, encompasses various methods such as relief printing, intaglio, monotype, screen printing, and lithography. Over time, artists have developed new techniques, with digital printing also gaining significant prominence. Monotype printing is a technique that produces unique works, requires minimal tools, and offers instantaneous results. The simplicity and effectiveness of the technique, its quick outcomes, and the fact that the resulting image cannot be reproduced have made these aspects central to the subject of the study. A literature review method has been employed in the research, along with the analysis of artworks. The literature review aims to present the existing knowledge on the topic and examine previous studies. During this process, the history of printmaking and various techniques in the field were explored. The pieces were examined and described from a technical perspective when conducting artwork analysis. Elements such as composition, color distribution, and production techniques were key aspects of the artwork analysis. Specifically, the monotype printing technique has been central to the study, and an in-depth analysis of this technique was carried out. Monotype is a one-time printing process, notable for its uniqueness in the artist's creative process. Therefore, examples of monotype applications have been explained, detailing the materials used, technical processes, and the artists' approaches during the creation phase.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | December 27, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | November 26, 2024 |
Acceptance Date | December 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 2 |
Our journal is indexed in Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate, and Google Scholar.
All papers published by this journal have been licensed by Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı.