With the development of social media platforms, people's wishes and desires have started to differentiate, and accordingly, their expectations from mass media have increased. Now, individuals can easily meet their daily needs through social media and digital platforms. Research shows that people are spending more and more time on social media and digital platforms, creating a new world for themselves in virtual reality and spending most of their time in these environments. Sometimes, it is noteworthy that the boundaries between the virtual world and the real world are similar. Social media and digital platforms where people spend so much time have diversified diversified accordingly expectations. While some applications are still up to date, others have disappeared in the competitive environment. In this study, it is aimed to reveal the user satisfaction of the "Threads" application, which works integrated with Instagram and focuses on text-based communication and has been mentioned a lot recently. As a result of the research, it was determined that content, capacity, perceived privacy and utilitarian value variables were effective in the formation of user satisfaction with the Threads application.
Yapılan araştırmalar, insanların sosyal medya ve dijital platformlarda her geçen gün daha fazla zaman geçirdiğini, sanal gerçeklik içerisinde kendilerine yeni bir dünya kurarak vakitlerinin çoğunu bu ortamlarda geçirdiğini göstermektedir. Kimi zaman da sanal dünya ve gerçek dünya arasındaki sınırların benzeştiği dikkati çekmektedir. Kimi uygulamalar güncelliğini hala korur iken kimi uygulamalar ise rekabetçi ortamda yok olmuştur. Bu çalışmada da Instagram ile entegre bir şekilde çalışan ve metin tabanlı iletişime odaklanan ve son zamanlarda adından çokça söz edilen “Threads” uygulamasının kullanıcı memnuniyetinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma, nicel bir araştırma yöntemi olan anket tekniği uygulanarak gerçekleştirilmiştir. İstanbul Aydın Üniversitesi Etik Kurulu’nun 15.02.2024 tarih ve 2024/02 toplantı numaralı kararı ile çalışma etik kurul onayı almıştır. Araştırma sonucunda; içerik, kapasite, kullanım kolaylığı, algılanan gizlilik ve faydacı değer değişkenlerinin kullanıcı memnuniyeti üzerinde anlamlı ve pozitif olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın ampirik sonuçları sosyal medya araçlarına yönelik kullanıcı memnuniyeti üzerine önemli katkılar sağlamaktadır. Threads uygulamasına yönelik olarak kullanıcı memnuniyetinin oluşmasında içerik, kapasite, algılanan gizlilik, faydacı değer değişkenlerinin etkili olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmada kullanıcıların Threads uygulamasına yönelik kullanıcı memnuniyeti; içerik, kapasite, kullanım kolaylığı, algılanan gizlilik ve faydacı değer gibi literatürde önemli görülmüş olan kullanıcı davranışına yönelik değişkenler aracılığıyla Türkiye’de ilk defa bir sosyal medya aracı üzerinden ölçülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other), Public Relations |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | June 24, 2025 |
Publication Date | June 27, 2025 |
Submission Date | March 14, 2025 |
Acceptance Date | April 29, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |