Book Review
BibTex RIS Cite

“Punklar İçeri Girdi”: Türkiye’de Bağımsız Müzik Üzerine

Year 2023, , 256 - 260, 28.12.2023
https://doi.org/10.60077/medkul.1391512

Abstract

Kültürel dönüşümün iz sürümü niteliğindeki Türkiye’de Bağımsız Müzik, 2021 yılında Tayfun Polat tarafından yazılmış ve Kara Plak Yayınları tarafından müzik tarihine ilgi duyanlara sunulmuştur. Kitap, 'Nedir Bu Bağımsız Müzik?' ve 'Türkiye’de Bağımsız Müzik' başlıklı iki bölümden oluşmaktadır. Geleneksel kanona eğilerek ortaya çıkışından paradigma değişimine bağımsız müziğin tarif edildiği ilk bölüm ve 1950’lerden başlayarak günümüze uzanan kültürel dönüşüm etrafında şekillenen ikinci bölüm, anılarla öğrenme fırsatı sunmaktadır. Altı yıl kadar Tarih Vakfı’nda çalışan Polat, biriktirdiği bilgiyi ve arşivi her daim paylaşsa da “geriye bir belge bırakmak ihtiyacı” belirince kitabı yazmaya karar verir. Türkiye’de Bağımsız Müzik, henüz bağımsız müzik kavramının olmadığı bir dönemde bağımsız müziğin kazıcılığını yaparak oto-etnografik bir iz sürmeye çabalar ve bu alanlardaki üretimin peşine düşerek insan ve mekân üzerinde bir dönemin tanıklığını sunar. Günümüzdeki ilişkilerin iktidar boyutuna dikkat çekerek literatüre el yordamı ve iç güdülerle ilerleyen sürecin tarihsel bir kanıtını ulaştırır.

References

  • Clark, D. (2003). The death and life of Punk, the last subculture. Muggleton, D. & Weinzierl, R. (Eds.). The post-subcultures reader. (pp. 223-236). Oxford: Berg.
  • Cullen, J. (1996). The art of democracy: A concise history of popular culture in the United States. New York: Monthly Review Press.
  • Dale, P. (2010). Anyone can do ıt: Empowerment, tradition and the Punk underground. (PhD Thesis). Newcastle University, Newcastle, UK.
  • Hebdige, D. (1979). Subculture: The meaning of style. London and New York: Routledge.
  • Polat, T. (2021). Türkiye’de bağımsız müzik ‘başlangıç’. İstanbul: Kara Plak Yayınları.
  • Serbes, H. & Güzel, M. (2020). Gençlik altkültürleri: Punk estetiğinin ikonografik fanzinleri. TRT Akademi, 5 (10), 686-713.
  • Serbes, H. (2021). İletişimin avangard mecrası: Fanzin mitine fenomenolojik bir bakış. Etkileşim, (7), 236-241. DOI: 10.32739/etkilesim.2021.7.126.
  • Sontag, S. (2022). Satürn yıldızı altında. Akınhay, O. (Çev.). İstanbul: Everest Yayınları.
Year 2023, , 256 - 260, 28.12.2023
https://doi.org/10.60077/medkul.1391512

Abstract

References

  • Clark, D. (2003). The death and life of Punk, the last subculture. Muggleton, D. & Weinzierl, R. (Eds.). The post-subcultures reader. (pp. 223-236). Oxford: Berg.
  • Cullen, J. (1996). The art of democracy: A concise history of popular culture in the United States. New York: Monthly Review Press.
  • Dale, P. (2010). Anyone can do ıt: Empowerment, tradition and the Punk underground. (PhD Thesis). Newcastle University, Newcastle, UK.
  • Hebdige, D. (1979). Subculture: The meaning of style. London and New York: Routledge.
  • Polat, T. (2021). Türkiye’de bağımsız müzik ‘başlangıç’. İstanbul: Kara Plak Yayınları.
  • Serbes, H. & Güzel, M. (2020). Gençlik altkültürleri: Punk estetiğinin ikonografik fanzinleri. TRT Akademi, 5 (10), 686-713.
  • Serbes, H. (2021). İletişimin avangard mecrası: Fanzin mitine fenomenolojik bir bakış. Etkileşim, (7), 236-241. DOI: 10.32739/etkilesim.2021.7.126.
  • Sontag, S. (2022). Satürn yıldızı altında. Akınhay, O. (Çev.). İstanbul: Everest Yayınları.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies, Culture, Representation and Identity
Journal Section Book Reviews
Authors

Hüseyin Serbes 0000-0001-7913-6178

Early Pub Date December 26, 2023
Publication Date December 28, 2023
Submission Date November 15, 2023
Acceptance Date December 26, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Serbes, H. (2023). “Punklar İçeri Girdi”: Türkiye’de Bağımsız Müzik Üzerine. Medya Ve Kültür, 3(2), 256-260. https://doi.org/10.60077/medkul.1391512