Research Article
BibTex RIS Cite

Some Evaluations of Video Assistant Referee (VAR) Application in Social Media: Example of Netnography Study

Year 2022, , 47 - 58, 30.04.2022
https://doi.org/10.55055/mekcad.1059198

Abstract

The VAR system, which has been put into practice with the claim that it will contribute to the football system by minimizing referee mistakes, has become the focus of discussions since the moment it was put into practice. Sports fans have different opinions against the use of VAR technology. This study was designed to determine what social media users think about the VAR application. In this respect, netnography method was used in the study. According to the prominent results of the research, some of the social media users think that the VAR system reduces the mistakes in football. Some social media users argue that VAR needs to be revised. In addition, it is believed that the VAR system negatively affects the excitement of football by prolonging the duration of the match due to long position examinations. In addition, there is a perception that the influence of the linesman is minimized with VAR technology. There are many ironic messages about the functioning of the “VAR” system on social media. Famous names in the football world such as Antoine Griezmann and Brian Moore find the VAR system positive in terms of providing justice in football, adding beauty to the game and bringing transparency to referee decisions. It is thought that in-depth research can be done with large sample groups about what football fans think about the VAR system by using questionnaires and interviews.

References

  • Abdukaya, F. (2021). Gözetim ve teşhir: Bireylerin sosyal medya kullanımı ile çelişkisi. Uluslararası Sosyal Medya ve İletişim Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 101-119.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K.; Akgün, Ö. E.; Karadeniz, Ş.& Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. (14. Basım). Ankara: Pegem.Net.
  • Çankaya, S., Ü., Saki., & Taşmektepligil, M. Y. (2020). Var sisteminin 2018-2019 sezonu süper lig futbol maçlarına etkisinin değerlendirilmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(2), 141-154. https://doi.org/10.17155/omuspd.615248
  • Çırak, M. F. (2020). Dijital çağda dönüşen futbol ve futbol aktörleri. İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Demir, M. (2019). Endüstriyel futbol ve futbolda teknoloji kullanımı. TRT Akademi, 5(9), 356-375.
  • Ekmekçi, A., Ekmekçi, R., & İrmiş, A. (2013). Küreselleşme ve spor endüstrisi. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 4(1), 91-117.
  • Erdoğan, Ç. H. (2021). Futbolcuların video yardımcı hakem “VAR” sistemi hakkındaki görüşleri. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 113-123.
  • Hancock, B., Ockleford, E., & Windridge, K. (2001). An introduction to qualitative research. Trent Focus Group. https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/54784339/5 Erişim (11.01.2021).
  • İnce, M. & Koçak, M. C. (2017). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2), 736-749.
  • İşlek, M. S. (2012). Sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkileri: Türkiyedeki sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kozinets, R. (2018). Management netnography: The art and science of online cultural 98 business research. The SAGE Handbook of Qualitative Business and Management Research Methods. Londra: SAGE.
  • Si, S. (2016). Social Media and its role in marketing. Business and Economics ISSN: 2151- 6219 Journal. 7(1), 1-5. http://dx.doi.org/10.4172/2151-6219.1000203 Erişim (10.01.2022).
  • Şentuna, B. (2020). Futbolda hakem ve video hakem ‘VAR’ sisteminin Weber’in rasyonalite teorisi ile açıklanması ve post-modern görüşler, Turkish Studies - Social, 15(3), 1527-1540. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.40530
  • Temel, A. S. (2019). Sosyal medya, spor ve spor pazarlaması. Editörler: M. İlkim ve F. Akçınar. Sporda yeni akademik çalışmalar-3. (ss. 1-24). Ankara: Akademisyen Kitabevi A.Ş.
  • Türkiye Futbol Federasyonu. (2022). https://www.tff.org/Resources/TFF/Images/MHK/VAR.pdf Erişim: 11.01.2022
  • Vural, Z., & Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: ege üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 5(20), 3348-3382.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Video Yardımcı Hakem (VAR) Uygulaması ile İlgili Bazı Değerlendirmeler: Netnografi Çalışması Örneği

Year 2022, , 47 - 58, 30.04.2022
https://doi.org/10.55055/mekcad.1059198

Abstract

Hakem hatalarını asgariye indirerek futbol sistemine katkı sağlayacağı iddiası ile uygulamaya giren VAR sistemi, uygulamaya geçirildiği andan itibaren tartışmaların odağı haline gelmiştir. Sporseverler, VAR teknolojisinin kullanılmasına karşı farklı görüşler ileri sürmektedir. Bu çalışma sosyal medya kullanıcılarının VAR uygulaması hakkında ne düşündüklerini tespit etmek üzere kurgulanmıştır. Bu bakımdan çalışmada netnografi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada öne çıkan sonuçlara göre sosyal medya kullanıcılarının bir kısmı VAR sisteminin futboldaki hataları azalttığını düşünmektedir. Bazı sosyal medya kullanıcıları VAR’ın revize edilmesi gerektiğini ileri sürmektedir. Ayrıca VAR sisteminin uzun süren pozisyon incelemeleri nedeniyle maç süresini uzatarak futbol heyecanını olumsuz yönde etkilediğine inanılmaktadır. Bunlara ek olarak VAR teknolojisi ile yan hakemlerin etkisinin minimuma indiğine yönelik bir algı bulunmaktadır. Sosyal medyada “VAR” sisteminin işleyişi ile ilgili çok sayıda ironi içerikli mesaj bulunmaktadır. Futbol dünyasındaki Antoine Griezmann ve Brian Moore gibi ünlü isimler futbolda adaleti sağlaması, oyuna güzellik katması ve hakem kararlarına şeffaflık getirmesi bakımından VAR sistemini olumlu bulmaktadır. Futbolseverlerin, VAR sistemi hakkında ne düşündükleri ile ilgili geniş örneklem gruplarıyla anket ve görüşme yöntemi kullanılarak derinlemesine araştırmalar yapılabileceği düşünülmektedir.

References

  • Abdukaya, F. (2021). Gözetim ve teşhir: Bireylerin sosyal medya kullanımı ile çelişkisi. Uluslararası Sosyal Medya ve İletişim Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 101-119.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K.; Akgün, Ö. E.; Karadeniz, Ş.& Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. (14. Basım). Ankara: Pegem.Net.
  • Çankaya, S., Ü., Saki., & Taşmektepligil, M. Y. (2020). Var sisteminin 2018-2019 sezonu süper lig futbol maçlarına etkisinin değerlendirilmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(2), 141-154. https://doi.org/10.17155/omuspd.615248
  • Çırak, M. F. (2020). Dijital çağda dönüşen futbol ve futbol aktörleri. İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Demir, M. (2019). Endüstriyel futbol ve futbolda teknoloji kullanımı. TRT Akademi, 5(9), 356-375.
  • Ekmekçi, A., Ekmekçi, R., & İrmiş, A. (2013). Küreselleşme ve spor endüstrisi. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 4(1), 91-117.
  • Erdoğan, Ç. H. (2021). Futbolcuların video yardımcı hakem “VAR” sistemi hakkındaki görüşleri. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 113-123.
  • Hancock, B., Ockleford, E., & Windridge, K. (2001). An introduction to qualitative research. Trent Focus Group. https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/54784339/5 Erişim (11.01.2021).
  • İnce, M. & Koçak, M. C. (2017). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2), 736-749.
  • İşlek, M. S. (2012). Sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkileri: Türkiyedeki sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kozinets, R. (2018). Management netnography: The art and science of online cultural 98 business research. The SAGE Handbook of Qualitative Business and Management Research Methods. Londra: SAGE.
  • Si, S. (2016). Social Media and its role in marketing. Business and Economics ISSN: 2151- 6219 Journal. 7(1), 1-5. http://dx.doi.org/10.4172/2151-6219.1000203 Erişim (10.01.2022).
  • Şentuna, B. (2020). Futbolda hakem ve video hakem ‘VAR’ sisteminin Weber’in rasyonalite teorisi ile açıklanması ve post-modern görüşler, Turkish Studies - Social, 15(3), 1527-1540. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.40530
  • Temel, A. S. (2019). Sosyal medya, spor ve spor pazarlaması. Editörler: M. İlkim ve F. Akçınar. Sporda yeni akademik çalışmalar-3. (ss. 1-24). Ankara: Akademisyen Kitabevi A.Ş.
  • Türkiye Futbol Federasyonu. (2022). https://www.tff.org/Resources/TFF/Images/MHK/VAR.pdf Erişim: 11.01.2022
  • Vural, Z., & Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: ege üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 5(20), 3348-3382.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Cultural Studies
Journal Section Articles
Authors

Davut Atmaca 0000-0001-7149-2952

Hüseyin Toygur 0000-0001-7919-6509

Hayri Çamurcu 0000-0001-9167-7946

Publication Date April 30, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Atmaca, D., Toygur, H., & Çamurcu, H. (2022). Video Yardımcı Hakem (VAR) Uygulaması ile İlgili Bazı Değerlendirmeler: Netnografi Çalışması Örneği. Medya Ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 4(1), 47-58. https://doi.org/10.55055/mekcad.1059198