Çalışmanın amacı, Rize ilindeki tüketicilerin balık tüketimine yönelik tutum ve davranışlarını belirlemek
ve balıketi tüketiminde etkili olan faktörleri analiz etmektir. Araştırmada kullanılan birincil veriler, Rize ilinde
ikamet eden 115 hane halkıyla yüz yüze yapılan anketlerden sağlanmıştır. Tüketicilerin balık tüketimi üzerine
etkili olan faktörlerin belirlenmesinde faktör analizi kullanılmıştır. Tüketicilerin segmentlere ayrılması ve her bir
segment profilinin ortaya çıkarılmasında, kümeleme analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; Rize
ilinde kişi başına balık tüketimi 20,1 kg olup, Türkiye ortalamasının yaklaşık üç katıdır. Balık tüketimi üzerine
etkili olan 30 faktör, faktör analizi ile 9 ana faktöre indirgenmiştir. Faktör analizi ile elde edilen faktör skorları
kümeleme analizinde 4 kümeye ayrılmıştır. Sonuç olarak her bir tüketici grubunun ekonomik, sosyal ve
demografik özellikleri dikkate alınarak tüketicilerin daha fazla önem verdiği değişkenlere yönelik çalışmalar
yapılarak tüketici memnuniyeti artırılabilir.
Journal Section | Araştırmalar |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 12, 2015 |
Acceptance Date | October 12, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 1 |