Yaşadığımız yüzyılda ekonominin canlanması ve genç bireylerin mutluluğu için
modayı takip etmek bir ihtiyaç haline dönüşmüştür. Günümüzün genç tüketici toplumu
modanın dışında kalmaktan kaçınır. Çünkü iç dünyalarındaki sorunları modaya yönelerek
gidermek ister. Gençler bu yolla sürekli bir yenilenme süreci yaşadığına inanır. Modayı takip
etmediğinde topluma uyum sağlamakta güçlük çekeceğini düşünür. Bu sebeplerle moda son
yıllarda hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir.
Bu nedenle bu çalışmada; televizyonlarda yayınlanan Moda Programlarının, Adnan
Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören kız öğrencilerinin
tüketim alışkanlıkları ve giyim tercihlerini oluşturmadaki etkileri araştırılmıştır. 300 kız
öğrenci üzerinde yapılan bu çalışma aynı zamanda, tüketimin altın kuralı olan ihtiyaç
duyduğu şeyler dururken, ihtiyacı olmayan ürünleri satın almaya yöneltme eğilimi de
ölçülmüştür
Journal Section | Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |