Zihinsel,
fiziksel ve duygusal açılardan yaşıtlarından farklı gelişim gösteren öğrenciler
özel gereksinimli öğrenci (ÖGÖ) olarak adlandırılmaktadır. ÖGÖ’ler normal
gelişim gösteren arkadaşları ile ve/veya gereksinim durumlarına göre farklı
okullarda eğitimlerini sürdürmektedirler. ÖGÖ’ler kendileri için hazırlanmış
eğitim/öğretim planları ve öğretmenler ile gelişimlerini sürdürmektedirler.
Müzik öğretmenlerinin ÖGÖ’lerin şarkı eğitimi ve çalgı eğitimi üzerine
görüşlerini tespit etmek amacıyla Bolu ili merkez ilçesinde çalışmakta olan on
müzik öğretmenine araştırmacılar tarafından oluşturulmuş olan yarı
yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Alınan cevaplar içerik analizi
yöntemi ile incelenmiş konuya ilişkin durum tespiti yapılmış, tespitler alan
uzmanlarına sunulmuş ve onayları alınmıştır. Şarkı eğitimi aşamasında
öğrencilerin dramalaştırma, çeşitli beden hareketleri ve uygun ritim çalgıları
kullanmaları sayesinde ilgi ve başarının artırılabildiği; çalgı eğitimi
aşamasında ise öğrencilerin şarkı eğitimine göre daha az katılım sağladıkları
ve tekniğe uygun performans göstermede yetersiz olduklarına ulaşılmıştır. ÖGÖ’lerin
genel müzik derslerinden başka sınıf ve zamanlarda ek müzik çalışmaları
yapılmasının daha fazla katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.