İçinde bulunduğumuz bilgi çağında hızlı gelişmeler ve değişmeler olmakta ve bilgi birikimi hızla artmaktadır. Bilgi birikiminin artmasıyla bilim ve teknolojinin gelişimi, insanların giderek daha da karmaşık problemlerle karşı karşıya kalmalarına neden olmaktadır. Bilgi çağının değişen yaşam koşullarıyla, yaşamın her alanında ve özellikle eğitim alanında eleştirel düşünme becerileri önem kazanmaktadır. Eleştirel düşünme, bilgi çağında lüks değil, ihmal edilemez bir gereksinimdir. Sorun çözme, çağdaş hemşireliğin önemli fakat az anlaşılan bir özelliğidir. Diğer taraftan, etkili sorun çözme stratejilerini kullanma ve güçlü bir bilgi temeline dayalı olarak karar verme yeteneği, profesyonel hemşireden beklenen bir davranıştır Bu süreci tam ve doğru olarak anlama ve hasta bakımında kullanma profesyonel becerilerin gelişiminin temel gereğidir. Ancak Türkiye’de Hemşirelik eğitiminde eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler konusunda yeterli çalışma bulunmamaktadır. Bu derlemeyle hemşirelik eğitiminde eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörlerin belirlenmesine katkıda bulunmak amaçlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 4, 2011 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 5 Issue: 2 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.