Bu çalışma ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sözel problemler ve matematiğin temel kavramlarından biri olan değişken kavramı arasındaki ilişki kurabilme becerilerini belirlemeyi hedeflemektedir. Araştırmanın örneklemini 158 İlköğretim 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın örnekleminin seçiminde, olasılık temelli örnekleme yöntemi içinde yer alan küme örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada nitel bir metot (durum çalışması) kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak öğrencilere bir kağıt- kalem testi uygulanmıştır. Çalışmadaki veriler, öğrencilerin teste vermiş oldukları cevaplar ve öğrencilerle yapılan mülakatlar sonucu elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin büyük bir kısmının matematiksel bir ifadeyi, ya da bir denklemi, ya da matematiksel bir değişkeni bir problem cümlesine dönüştürmede oldukça zorlandıkları görülmüştür. Öğrenciler matematiksel dili anadillerine dönüştürmekte sıkıntı yaşamaktadırlar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.