Research Article
BibTex RIS Cite

İlköğretim Öğretmen Adaylarının Tarım Kaynaklı Güncel Kavramlar Hakkındaki Farkındalıklarının Tespiti

Year 2011, Volume: 7 Issue: 1, 59 - 68, 17.03.2012

Abstract

Yapılan araştırma ile öğretmen adaylarının son yıllarda ortaya çıkan tarımsal kaynaklı güncel sorunlar hakkındaki farkındalıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Özellikle küresel ısınma ve buna bağlı olarak ortaya çıkan kuş gribi ve kanamalı kırım Kongo ateşi hastalığı ve hayvanlara tekniğine uygun olamayan yem hazırlanması sonucu ortaya çıkan deli dana hastalığı konusunda 383 öğretmen adayına anket soruları sorulmuştur. Araştırma nicel ve nitel tekniklerin birlikte kullanıldığı bir tarama çalışmasıdır. Anket sonuçları SPSS 15,0 istatistik programına göre değerlendirilmiştir. Sonuçta ilköğretim öğretmen adaylarının küresel ısınmanın etkileri konusunda bilgi sahibi olduğu saptanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının hemen hepsi deli dana hastalığı ve ortaya çıkardığı sonuçlar ile kuş gribi hastalığının tanım ve sonuçları konusunda doğru bilgiye sahiptirler. Bununla birlikte adayların çoğu Kırım Kongo Kanamalı Ateşi hastalığına sebep olan kenelerin kuş gribine bağlı tavuk itlafı ile çoğaldıklarını düşünmektedirler ve kanamalı kırım Kongo ateşi hastalığına neden olan kenelerin çoğalmasının küresel ısınma ile ilgili olmadığı konusunda yanlış bir yargıya sahip oldukları belirlenmiştir.

References

  • Berthelot, S., Cormier, D. & Magnan, M. (2007). Environmental Disclosure Research : Review and Synthesis. Journal of Accounting Literature 22. Publisher: University of Florida. pp. 1-44.
  • Erdoğan, G.(2007). Çevre Eğitiminde Küresel Isınma Konusunun Öğrenilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Etkisi. T.C. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. 181sayfa.
  • Eroğlu, B. (2009). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. T.C.Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • İlköğretim Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. 77 sayfa.
  • Gorman-Murray, A. (2009). The Australian Alps and Climate Change. Geodate 22(2), 2-5. http://www.nhs.vic.edu.au/library/geodate/GeoDate%20Vol%2022%20No%20%202%20May%20200 9.pdf
  • Gunesekera, D., Kim,Y., Tulloh, C. (2007). Climate Change Impacts on Australian Agriculture. Australian Commodities 14(4), 657-676.
  • Güley, A. Ö.(2009). Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Öğrencilerinin Küresel Isınma Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi. T.C. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. 76 sayfa.
  • Jones, S. C. & Iverson, D. (2011). What Australians Know and Believe About Bird Flu: Results of a Population Telephone Survey. Health Education & Behavior. 12 (6). http://heb.sagepub.com/
  • Kabadayı, E. F. (2010). Ege ve Yaşar Üniversitesi öğrencileri örneğinde, küresel ısınmanın çevre bilinci ve davranışlar üzerine etkileri. Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Çevre Bilimleri Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. 169 sayfa.
  • Lupiani, B. & Reddy, S. M. (2009). The History of Avian Influenza. Comparative Immunology, Microbiology and Infectious Diseases. 32 (2009) 311–323. http:// www.elsevier.com/locate/cimid
  • Morgan, L. (2010). SEC Interpretive Guidance Addresses Climate Change Disclosure Requirements. Release Nos. 33(9106). www.morganlewis.com
  • Öztürk, M. (2010). Eğitim Düzeyleri Farklı Bireylerin Küresel Isınma Konusundaki Bilgileri ve Aile Yaşamındaki Uygulamaları. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Bölümü Aile Ekonomisi ve Beslenme Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. 93 sayfa.
  • Stein, L. (2003). Mad about moo. U.S. News & World Report.134(19), p14.
  • T.C.Gıda, Tarım Ve Hayvancılık Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü. (2011). Kırım-Kongo Kanamalı (Hemorajik) Ateşi (Kkka, Crimean Congo Haemorrhagic Fever). T.C. Gıda, Tarım ve Hayvancılık http://www.kkgm.gov.tr/birim/hay_sagl/Hastaliklar/kirim_kongo.html Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü Sitesi.
  • Wadman, M. (2001). New Mad Cow Hideout: The Medicine Chest. Fortune, 143 (4), 2-4. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11272266 Walter, M.J. (2004). No Easy Way Out. Conversation Summer. 5(3), 20-25. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1526-629.2004.tb00097.x/abstract
Year 2011, Volume: 7 Issue: 1, 59 - 68, 17.03.2012

Abstract

References

  • Berthelot, S., Cormier, D. & Magnan, M. (2007). Environmental Disclosure Research : Review and Synthesis. Journal of Accounting Literature 22. Publisher: University of Florida. pp. 1-44.
  • Erdoğan, G.(2007). Çevre Eğitiminde Küresel Isınma Konusunun Öğrenilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Etkisi. T.C. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. 181sayfa.
  • Eroğlu, B. (2009). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. T.C.Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • İlköğretim Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. 77 sayfa.
  • Gorman-Murray, A. (2009). The Australian Alps and Climate Change. Geodate 22(2), 2-5. http://www.nhs.vic.edu.au/library/geodate/GeoDate%20Vol%2022%20No%20%202%20May%20200 9.pdf
  • Gunesekera, D., Kim,Y., Tulloh, C. (2007). Climate Change Impacts on Australian Agriculture. Australian Commodities 14(4), 657-676.
  • Güley, A. Ö.(2009). Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Öğrencilerinin Küresel Isınma Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi. T.C. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. 76 sayfa.
  • Jones, S. C. & Iverson, D. (2011). What Australians Know and Believe About Bird Flu: Results of a Population Telephone Survey. Health Education & Behavior. 12 (6). http://heb.sagepub.com/
  • Kabadayı, E. F. (2010). Ege ve Yaşar Üniversitesi öğrencileri örneğinde, küresel ısınmanın çevre bilinci ve davranışlar üzerine etkileri. Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Çevre Bilimleri Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. 169 sayfa.
  • Lupiani, B. & Reddy, S. M. (2009). The History of Avian Influenza. Comparative Immunology, Microbiology and Infectious Diseases. 32 (2009) 311–323. http:// www.elsevier.com/locate/cimid
  • Morgan, L. (2010). SEC Interpretive Guidance Addresses Climate Change Disclosure Requirements. Release Nos. 33(9106). www.morganlewis.com
  • Öztürk, M. (2010). Eğitim Düzeyleri Farklı Bireylerin Küresel Isınma Konusundaki Bilgileri ve Aile Yaşamındaki Uygulamaları. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Bölümü Aile Ekonomisi ve Beslenme Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. 93 sayfa.
  • Stein, L. (2003). Mad about moo. U.S. News & World Report.134(19), p14.
  • T.C.Gıda, Tarım Ve Hayvancılık Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü. (2011). Kırım-Kongo Kanamalı (Hemorajik) Ateşi (Kkka, Crimean Congo Haemorrhagic Fever). T.C. Gıda, Tarım ve Hayvancılık http://www.kkgm.gov.tr/birim/hay_sagl/Hastaliklar/kirim_kongo.html Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü Sitesi.
  • Wadman, M. (2001). New Mad Cow Hideout: The Medicine Chest. Fortune, 143 (4), 2-4. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11272266 Walter, M.J. (2004). No Easy Way Out. Conversation Summer. 5(3), 20-25. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1526-629.2004.tb00097.x/abstract
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hasan Akgul

Publication Date March 17, 2012
Published in Issue Year 2011 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Akgul, H. (2012). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Tarım Kaynaklı Güncel Kavramlar Hakkındaki Farkındalıklarının Tespiti. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 59-68.

Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.