Bu araştırmanın amacı, farklı eğitim düzeylerinde kitsch olgusunun öğrencilerin estetik tercihleri üzerindeki etkisini belirlemek ve elde edilen sonuçları sanat ve estetik eğitiminin niteliği açısından tartışmaktır. Araştırma nitel ve nicel veri toplama teknikleri kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi farklı eğitim seviyelerinden (ilköğretim, ortaöğretim ve yüksek öğretim) 180 öğrencinin katılımıyla oluşturulmuştur. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen 20 soruluk bir anket yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verileri ankete katılan birey sayısına ve eserlere verilen tepkilere göre hem kendi içinde hem de gruplar arasında yüzde ve frekans hesapları ile analiz edilmiştir. Ayrıca anketten elde edilen açık uçlu cevapların betimsel analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ilköğretimden yükseköğretime kadar tüm öğrenci grupları kitsch olgusunun etkisi altındır. Ancak özellikle üniversite düzeyinde sanatla uğraşan öğrencilerin kitsch resimlere daha az yöneldiği tespit edilmiştir. Öğrenci gruplarının almış olduğu sanat dersleri bağlamında nitelikli sanat eserleri ile olabildiğince çok karşılaşmasının kitsch’e eğilimi azalttığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 8, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 8 Issue: 3 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.