BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 9 Issue: 1, 113 - 119, 23.04.2013

Abstract

Questioning Values in La Fontaine Fables in terms of Production Relations. In this study, it is claimed that the content of fables or tales can change in time due to the changes in production relations. The values such as cooperation, working assiduously, modesty and vigilance implied in La Fontaine fables are examined and the current interpretations on these values are focused on. To what extent La Fontaine fables can contribute to the children’s education at the present time of modernity and urbanism is also discussed. This discussion may bring a new perspective to the use of these fables as instructional materials.

References

  • Alptekin, A. B. (2000). Hayvan Masallarının Formel Yapısı. Türkiyat Araştırmaları Dergisi. (7), 157-185. Arıcı, A. F. (2004a). İlköğretim Üçüncü Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Masalların Nitelik ve Nicelik Olarak Yeterliliği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (3/1), 59-66.
  • Arıcı, A. F. (2004b). Tür Özellikleri ve Tarihlerine Göre Türk ve Dünya Masalları. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi. (26), 159-169.
  • Avcı, N. (2007). Toplumsal Değerler ve Gençlik. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Aytaç, Ö. (2004). Kapitalizm ve Hegemonya İlişkileri Bağlamında Boş Zaman. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. (28), 115-138.
  • Bıyıklı, H. ve Öztaş, Y. (2012). İlköğretim Türkçe 6 Ders Kitabı. Ankara: Doku.
  • Campbell, J. (2010). Kahramanın Sonsuz Yolculuğu. Kabalcı Yayınevi. Çeviren: Sabri Gürses. Ankara.
  • Can Emmez, B. (2008). Sözlü Gelenekten Modern Masala: Çocuk Edebiyatında Masal Üzerine Halk Bilimsel Bir İnceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çığ, M. İ. (2009). Sümer Hayvan Masalları. İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Erol, A., Altan A. vd. (2010). İlköğretim Türkçe 6 Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Humboldt, W. V. (1988). Schriften Zur Sprachphilosophie. (Bd. III., 6. Aufl.), Hrsg. Andreas Flitner u.a. Stutgart.
  • Karabıyık, F. (2011), İlköğretim Türkçe 6 Ders Kitabı. Ankara: Evren Yayınevi.
  • Kuçuradi, İ. (1998). İnsan ve Değerleri. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • La Fontaine (2010). La Fontaine’in Masalları. YKY. Çeviren: Orhan Veli Kanık. İstanbul.
  • Nutku, U. (2003). Felsefi Etik. Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. (24/4), 20-21.
  • Ölçer Özünel, E. (2011). Yazının İzinde Masal Haritalarını Okuma Denemesi: Masal Tarihine Yeniden Bakmak, Milli Folklor Dergisi. (91), 60-71.
  • Önal Akkaş, S. (2008). Mit ve Felsefe, Milli Folklor Dergisi. (77), 83-88.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Özdemir, O. (2009). Masallar Değişmeli mi? İçel Sanat Kulübü Aylık Bülteni. (179), 15-16.
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Sakaoğlu, S. (1999). Masal Araştırmaları. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Tepe, H. (2009). Değer ve Anlam: Değerler Anlamlı mıdır?. flsf Dergisi. (7), 1-10.
  • Tuncay, Y. (2004). Mesele Gregor Samsa; Mesela Ağustos Böceği http://www.halksahnesi.org/guncel/guncel_meselegregorsamsa_meselaagustosbocegi_yigittuncay/ guncel_meselegregorsamsa_meselaagustosbocegi_yigittuncay.htm Erişim Tarihi: 30 Ağustos 20
  • Ülger, B. (2012). Burjuva Değerlerin İnşası ve Masallar: La Fontaine Masallarında Burjuva Görünümler http://www.inlcs.org/online/Book9.pdf Erişim Tarihi: 22 Aralık 2012.
  • Yıldırım, M. ve Yavuz, N. (2005). Fabl Metinlerinde Yönlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (30/2), 41-50.

Üretim İlişkileri Bağlamında La Fontaine Masallarında Değer Sorgulaması

Year 2013, Volume: 9 Issue: 1, 113 - 119, 23.04.2013

Abstract

Üretim ilişkilerinin değişmesiyle masalların da değişebileceğini savlayan bu çalışmada; La Fontaine masallarında öne çıkan çalışkanlık, yardımlaşma, kanaatkârlık (yetinme) ve uyanıklık değerleri incelenmekte ve bu değerlerin günümüzdeki işlevi üzerinde durulmaktadır. Modernleşmenin ve yoğun kentleşmenin yaşandığı günümüzde, La Fontaine masallarının kentte yaşayan çocukların eğitim-öğretimine nasıl bir katkı sağlayacağı tartışılmaktadır. Bu tartışma, La Fontaine masallarının derslerde materyal olarak kullanılmasına farklı bir bakış açısı kazandırabilir.

References

  • Alptekin, A. B. (2000). Hayvan Masallarının Formel Yapısı. Türkiyat Araştırmaları Dergisi. (7), 157-185. Arıcı, A. F. (2004a). İlköğretim Üçüncü Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Masalların Nitelik ve Nicelik Olarak Yeterliliği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (3/1), 59-66.
  • Arıcı, A. F. (2004b). Tür Özellikleri ve Tarihlerine Göre Türk ve Dünya Masalları. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi. (26), 159-169.
  • Avcı, N. (2007). Toplumsal Değerler ve Gençlik. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Aytaç, Ö. (2004). Kapitalizm ve Hegemonya İlişkileri Bağlamında Boş Zaman. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. (28), 115-138.
  • Bıyıklı, H. ve Öztaş, Y. (2012). İlköğretim Türkçe 6 Ders Kitabı. Ankara: Doku.
  • Campbell, J. (2010). Kahramanın Sonsuz Yolculuğu. Kabalcı Yayınevi. Çeviren: Sabri Gürses. Ankara.
  • Can Emmez, B. (2008). Sözlü Gelenekten Modern Masala: Çocuk Edebiyatında Masal Üzerine Halk Bilimsel Bir İnceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çığ, M. İ. (2009). Sümer Hayvan Masalları. İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Erol, A., Altan A. vd. (2010). İlköğretim Türkçe 6 Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Humboldt, W. V. (1988). Schriften Zur Sprachphilosophie. (Bd. III., 6. Aufl.), Hrsg. Andreas Flitner u.a. Stutgart.
  • Karabıyık, F. (2011), İlköğretim Türkçe 6 Ders Kitabı. Ankara: Evren Yayınevi.
  • Kuçuradi, İ. (1998). İnsan ve Değerleri. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • La Fontaine (2010). La Fontaine’in Masalları. YKY. Çeviren: Orhan Veli Kanık. İstanbul.
  • Nutku, U. (2003). Felsefi Etik. Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. (24/4), 20-21.
  • Ölçer Özünel, E. (2011). Yazının İzinde Masal Haritalarını Okuma Denemesi: Masal Tarihine Yeniden Bakmak, Milli Folklor Dergisi. (91), 60-71.
  • Önal Akkaş, S. (2008). Mit ve Felsefe, Milli Folklor Dergisi. (77), 83-88.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Özdemir, O. (2009). Masallar Değişmeli mi? İçel Sanat Kulübü Aylık Bülteni. (179), 15-16.
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Sakaoğlu, S. (1999). Masal Araştırmaları. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Tepe, H. (2009). Değer ve Anlam: Değerler Anlamlı mıdır?. flsf Dergisi. (7), 1-10.
  • Tuncay, Y. (2004). Mesele Gregor Samsa; Mesela Ağustos Böceği http://www.halksahnesi.org/guncel/guncel_meselegregorsamsa_meselaagustosbocegi_yigittuncay/ guncel_meselegregorsamsa_meselaagustosbocegi_yigittuncay.htm Erişim Tarihi: 30 Ağustos 20
  • Ülger, B. (2012). Burjuva Değerlerin İnşası ve Masallar: La Fontaine Masallarında Burjuva Görünümler http://www.inlcs.org/online/Book9.pdf Erişim Tarihi: 22 Aralık 2012.
  • Yıldırım, M. ve Yavuz, N. (2005). Fabl Metinlerinde Yönlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (30/2), 41-50.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Orhan Özdemir

Yunus Çekici

Publication Date April 23, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Özdemir, O., & Çekici, Y. (2013). Üretim İlişkileri Bağlamında La Fontaine Masallarında Değer Sorgulaması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 113-119. https://doi.org/10.17860/efd.84471

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.