BibTex RIS Cite

Okuma Yazma Öğretiminde Köy Enstitülerinin Yeri

Year 2008, Volume: 4 Issue: 1, 0 - , 16.01.2014

Abstract

Eğitimin temel amaçlarından biri olan okuma yazma öğretiminde yaşanan sorunlar hâlâ devam
etmektedir. Cumhuriyetin kuruluş yıllarında okuma yazma bilen sayısı çok azdı. Bu sorunun
giderilmesi için çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Bunlardan en önemlisi Köy Enstitüleri projesidir
denilebilir. Köy Enstitüleri, köy çocuklarının eğitilerek köylere öğretmen olarak yetiştirilmesi
amacıyla düzenlenmiştir. Kuruluşundan itibaren değişik donanımlara sahip çok sayıda köy öğretmeni
yetiştiren Köy Enstitülerinin halka okuma-yazma öğretiminde de önemli katkılarından söz edilebilir.
Bu katkı köylerde okuma yaşına gelmiş çocukların eğitimi ve köy halkına okuma yazma öğretme
şeklindedir. Eğitim ve öğretimde önemli bir adım olarak planlanan bu proje bir süre sonra çeşitli
nedenler öne sürülerek yürürlükten kaldırılmıştır.

Year 2008, Volume: 4 Issue: 1, 0 - , 16.01.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Serdarhan Musa TAŞKAYA & Sait Akbaşlı This is me

Publication Date January 16, 2014
Published in Issue Year 2008 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA & Sait Akbaşlı, S. M. T. (2014). Okuma Yazma Öğretiminde Köy Enstitülerinin Yeri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1). https://doi.org/10.17860/efd.00629

Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.