BibTex RIS Kaynak Göster

Okuma Yazma Öğretiminde Köy Enstitülerinin Yeri

Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 1, 0 - , 16.01.2014

Öz

Eğitimin temel amaçlarından biri olan okuma yazma öğretiminde yaşanan sorunlar hâlâ devam
etmektedir. Cumhuriyetin kuruluş yıllarında okuma yazma bilen sayısı çok azdı. Bu sorunun
giderilmesi için çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Bunlardan en önemlisi Köy Enstitüleri projesidir
denilebilir. Köy Enstitüleri, köy çocuklarının eğitilerek köylere öğretmen olarak yetiştirilmesi
amacıyla düzenlenmiştir. Kuruluşundan itibaren değişik donanımlara sahip çok sayıda köy öğretmeni
yetiştiren Köy Enstitülerinin halka okuma-yazma öğretiminde de önemli katkılarından söz edilebilir.
Bu katkı köylerde okuma yaşına gelmiş çocukların eğitimi ve köy halkına okuma yazma öğretme
şeklindedir. Eğitim ve öğretimde önemli bir adım olarak planlanan bu proje bir süre sonra çeşitli
nedenler öne sürülerek yürürlükten kaldırılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdarhan Musa TAŞKAYA & Sait Akbaşlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA & Sait Akbaşlı, S. M. T. (2014). Okuma Yazma Öğretiminde Köy Enstitülerinin Yeri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1). https://doi.org/10.17860/efd.00629

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.