BibTex RIS Kaynak Göster

Toplum Kalkınmasında Farklı Bir Eğitim Kurumu: Köy Enstitüleri

Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 1, 0 - , 16.01.2014

Öz

17 nisan 1940’ta kabul edilen, 3803 sayılı Köy Enstitüleri Yasasıyla köy öğretmeni ve köye
yarayan diğer meslek elemanlarını yetiştirmek üzere, tarım işlerine elverişli arazisi bulunan yerlerde
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Köy Enstitüleri açılmıştır. Bu yasa hükmüne göre enstitülerin görevi
sadece köy öğretmeni yetiştirmekle sınırlı olmayıp öğretmenle birlikte sağlık görevlileri, teknisyenler
vd. meslek elemanları yetiştirmek bu kurumların temel amacı olmuştur. Toplam 21 tane açılan bu
okullar 1954 yılında tamamen kapatılmışlardır. Köy Enstitülerine köyden gelen yetenekli çocuklar
tam donanımlı olarak yetiştikten sonra, tekrar köylerine, geride kalan insanları eğiterek yöre dolayısı
ile ülke kalkınmasına katkıda bulunmuşlardır. Köy Enstitülerinin ekonomik,toplumsal, kültürel,
eğitsel ve kişisel gelişimde bir çok etkileri olması ile birlikte bu çalışmada toplum kalkınması
üzerindeki etkileri üzerinde durulmuştur. Yapılan alan taraması sonucunda Köy Enstitülerinin toplum
kalkınmasında önemli bir etkiye sahip oldukları anlaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sadık Kartal

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kartal, S. (2014). Toplum Kalkınmasında Farklı Bir Eğitim Kurumu: Köy Enstitüleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1). https://doi.org/10.17860/efd.89259

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.