Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarının tercih ettikleri
öğretim stillerini yordama gücü araştırılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.
Öğretmenlerin öğretim stili tercihleri, Grasha (1996) tarafından geliştirilen Üredi (2006) tarafından
Türkçe’ye uyarlanan “Öğretim Stili Ölçeği” aracılığıyla ölçülmüştür. Öğretmenlerin öğretmenlik
mesleğine ilişkin algıları ise Şişman ve Acat (2003) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine
İlişkin Algı Ölçeği” aracılığıyla ölçülmüştür. Ölçme araçları İstanbul ili Kadıköy, Üsküdar,
Ümraniye, Kartal, Maltepe ve Sultanbeyli ilçelerinde bulunan 49 ilköğretim okulunda görev yapan
681 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarının
tercih ettikleri öğretim stillerini yordama gücünü tespit etmek için verilere çoklu regresyon analizi
uygulanmıştır. Araştırma sonucu öğretmenlik meslek algısının uzman öğretim stilinin % 5,4’ünü,
otorite öğretim stilinin % 4,7’sini, kişisel model öğretim stilinin % 8’ini, kolaylaştırıcı öğretim stilinin
% 12,7’sini, temsilci öğretim stilinin % 10’nu açıkladığını göstermiştir. Ayrıca sonuçlar, alan bilgisi
algısının uzman ve otorite öğretim stillerinin; mesleki formasyon ve alan bilgisi algısının kişisel
model, kolaylaştırıcı ve temsilci öğretim stillerinin anlamlı yordayıcısı olduğunu ortaya koymuştur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.