BibTex RIS Cite

Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Programlama Öğretiminde Scratch Aracının Kullanımına İlişkin Algıları

Year 2016, Volume: 12 Issue: 1, 0 - , 19.04.2016
https://doi.org/10.17860/efd.94270

Abstract

Bu çalışmada programlama öğretiminde eğitsel bir programlama ortamı olan Scratch aracı kullanımına ilişkin Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmen adaylarının algıları incelenmiştir. Çalışmanın örneklemi 2013-2014 yılı güz ve bahar döneminde Scratch programlama aracıyla desteklenmiş olan Eğitsel Bilgisayar Oyun Tasarımı adlı derse farklı şubelerde katılan 159 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmada verilerin toplanması için nicel ve nitel yöntemlerin uygulandığı karma desen kullanılmıştır. Nicel veriler çevrimiçi anketler (Kişisel Bilgi Anketi, Scratch ile Bilgisayar Programlamaya Yönelik Öğrenci Algısı Anketi) ile toplanmış bunun yanı sıra BT öğretmen adaylarının algılarını detaylı bir biçimde öğrenmek amacıyla odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçları BT öğretmen adaylarının Scratch ile programlamaya ilişkin motivasyon, kullanışlılık ve kullanım kolaylığına ilişkin algılarının olumlu yönde olduğunu göstermektedir

Year 2016, Volume: 12 Issue: 1, 0 - , 19.04.2016
https://doi.org/10.17860/efd.94270

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Erman Yukselturk

Serhat Altıok

Publication Date April 19, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Yukselturk, E., & Altıok, S. (2016). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Programlama Öğretiminde Scratch Aracının Kullanımına İlişkin Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1). https://doi.org/10.17860/efd.94270

Cited By













Ortaokul Öğrencilerinin Kodlamaya Yönelik Tutumları
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.29129/inujgse.1166046








Scratch Yazılımının Öğrencilerin Bilgisayarca Düşünme Becerilerine Etkisi
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Eyup YÜNKÜL
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.373424




Examining the Interface of Lego Mindstorms Ev3 Robot Programming
Journal of Educational Technology and Online Learning
İsmail Kunduracıoğlu
https://doi.org/10.31681/jetol.372826




Teacher Views on Programming Teaching
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Funda DAĞ
https://doi.org/10.17984/adyuebd.629428



Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.