BibTex RIS Kaynak Göster

İdeal Öğretmenlerin Disiplin Modelleri: Bir Anlatı Çalışması

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 1, 0 - , 09.01.2016
https://doi.org/10.17860/efd.46884

Öz

Öğretmen adayları eğitim fakültelerinde öğrenim görmeye başladıkları zaman hali hazırda öğretime, sınıf yönetimine ilişkin belli başlı tutumları gelişmiştir. Bu durumda, öğretim elemanlarının sunacağı sınıf yönetim dersi ile öğretmen adaylarının sahip oldukları tutumlar arasında bir boşluk oluşması kaçınılmazdır. Dolayısıyla, öğretim elemanının bu boşluğu doldurması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının ideal öğretmen olarak tanımladıkları öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımlarını belirleyerek bu yaklaşımların sınıf yönetimi yaklaşımlarını nasıl yansıttığını ortaya koymaktır. Böylelikle, iki tarafta da deneyimlerle ilgili bir farkındalık oluşturarak sınıf yönetimi dersindeki boşluklar doldurulmaya çalışılmaktır. Çalışmaya gönüllülük çerçevesinde 2015-2016 eğitim-öğretim yılının güz döneminde bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde farklı alanlarda son sınıfta öğrenim gören 98’i kız, 41’i erkek olmak üzere toplam 139 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan alıntı araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak otobiyografik yazı yazılması istenmiştir.  Yazılı metinler olarak elde edilen verilerin içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlarda, “tercih modeli” en çok öne çıkan disiplin modeli olurken, davranışçı model en az öne çıkan disiplin modeli olarak bulunmuştur. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fulya Kentli

Yayımlanma Tarihi 9 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kentli, F. (2016). İdeal Öğretmenlerin Disiplin Modelleri: Bir Anlatı Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1). https://doi.org/10.17860/efd.46884

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.