Fen ve
Teknoloji eğitiminde anlamlı ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi için öğrenme
ortamlarında farklı yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı yazarak öğrenme etkinlikleri
kullanılarak işlenen Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesinin öğrencilerin akademik
başarısı, kavram öğrenimi, bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi ve fene
yönelik tutumları üzerindeki etkilerini değerlendirmektir. Araştırma, İstanbul
ilindeki bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini yedinci
sınıfta öğrenim gören 80 öğrenci oluşturmaktadır. Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesi
deney grubunda öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri ile işlenirken, kontrol grubu
öğrencilerine ise geleneksel öğretim yöntemleriyle işlenmiştir. Araştırma nicel
bir çalışma olup, deneysel bir desen kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama
araçları olarak, başarı testi, kavrama testi, bilimsel süreç becerileri testi
ve tutum ölçeği hem ön hem de son test olarak uygulanmıştır. Veriler SPSS 16
istatistik program kullanılarak Tek
Faktörlü Kovaryans Analizi (ANCOVA) ile analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre; astronomi konusunun öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri
kullanılarak öğretilmesi geleneksel öğrenme metoduna göre öğrenci başarısını
olumlu etkilerken, astronomi kavramlarını öğrenme, bilimsel süreç becerilerinin
gelişimi ve fene yönelik tutum üzerinde deney grubunun son test ortalamalarında
kontrol grubuna göre artışın daha fazla olmasına rağmen ulaşılan sonuçlar
anlamlı seviyede değildir. Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin fen öğretimi
üzerine etkisinin daha iyi anlaşılması için farklı konular üzerinde çalışmalar
yapılmalıdır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.