Teknolojinin
en önemli ürünlerinden biri olan bilgisayarların matematik eğitiminde sunduğu
imkânlar, matematik öğretiminde kullanılabilen farklı yazılımların
geliştirilmesini sağlamıştır. Bu amaç için geliştirilen yazılımlardan biri de
Geogebra’dır. Ücretsiz olması, dinamik özellikleri, yaygın kullanımı, kullanıcı
dostu ara yüzü gibi birçok özelliği ile Geogebra bu yazılımlar arasında öne
çıkmaktadır. Matematik öğretmenlerinin de dinamik yazılımları aktif olarak
kullanıp bu ortamlarda materyal tasarlayarak öğrencilerinin matematiği daha
etkili ve kolay öğrenmelerine yardımcı olmaları beklenmektedir. Bu çalışmada Geogebra ortamında hazırlanarak
matematik derslerinde kullanılmak üzere geliştirilebilecek materyaller hakkında
ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının görüşlerini almak ve geleceğe
yönelik kullanımları hakkında düşüncelerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır.
Araştırmanın katılımcılarını 2 erkek 9 kadın toplam 11 ortaöğretim matematik
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında öğretmen adaylarına lisans
programları haricinde, beş haftalık bir öğretim deneyi uygulanmıştır. Öğretim
deneyinin temel amacı öğretmen adaylarının Geogebra ortamı için teknolojik
pedagojik alan bilgilerini eşitlemektir.
Öğretim deneyi sonrasında katılımcılar arasından gönüllü olan yedi tanesi
ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşme kayıtları ve öğretim
deneyi sırasında oluşturulan gözlemci notları içerik analizi kullanılarak
analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda
oluşturulan kodlar üç tema altında toplanmıştır: Geogebra ortamında materyal
hazırlamanın avantajları ve dezavantajları, Geogebra ortamında hazırlanan
materyallerin kavramsal anlamaya ve motivasyona etkisi ve Geogebra ortamında
materyal hazırlamaya uygun konular ve sınıf ortamında kullanımı.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.