Bu
araştırma, Fen Bilimleri dersini alan özel gereksinimli öğrencilerin
kaynaştırma uygulamaları sürecindeki görüşlerinin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmaya 2012-2013 eğitim öğretim yılında
Giresun ilindeki ortaokullarda öğrenim gören 2 görme engelli, 2 ortopedik
engelli, 3 zihinsel engelli olmak üzere toplam 7 özel gereksinimli öğrenci
katılmıştır. Çalışmada açık uçlu sorulardan oluşan öğrenci anket formu veri
toplama aracı olarak kullanılmıştır. Ortaya çıkarılan veriler içerik analizi ile kodlama
yapılarak temalar ve kategoriler belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda
kaynaştırma öğrencileri, etkinliklere tam anlamı ile katılamamaları, okul
kitaplarının ve okulda yapılan sınavların kendilerine uygun olmaması,
arkadaşları tarafından rahatsız edilmeleri gibi sorunlar yaşadıklarını ortaya
koymuşlardır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 3 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.