Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin mesleki benlik saygıları ile psikolojik
danışma ve rehberlik hizmetlerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin
belirlenmesidir. Ayrıca öğretmenlerin psikolojik danışma ve rehberlik
hizmetlerine yönelik tutumları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir.
Nicel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yürütülen bu araştırmanın çalışma
grubunu anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lisede görevli 427 öğretmen
oluşturmaktadır. Araştırmada “Arıcak Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” (Arıcak,
1999b), “Rehberlik ve Psikolojik Danışma Faaliyetlerine Yönelik Öğretmen
Tutumları Ölçeği” (Abbasoğlu,
2014) ve “Kişisel Bilgi Formu”
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda mesleki benlik saygısı, cinsiyet ve
psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili hizmet içi eğitim alma durumu
değişkenlerinin birlikte psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine yönelik
tutum ile orta düzeyde anlamlı şekilde ilişkili olduğu ve değinilen
değişkenlerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine yönelik tutumun % 11’ini
açıkladığı anlaşılmıştır (R= .330, F(3-423)= 17.194, p< .001).
Regresyon katsayılarının anlamlılığı ile ilgili yapılan t-testi sonuçları
incelendiğinde ise yordayıcı değişkenlerden sadece mesleki benlik saygısı
(β=.269, p< .001) ve psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili hizmet içi
eğitim alma durumu (β=.170, p< .001) değişkenlerinin rehberliğe yönelik
tutumu anlamlı şekilde açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.
mesleki benlik saygısı psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine yönelik tutum öğretmen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.