Bu
araştırmanın amacı, Türkiye’de eğitim politikalarının geliştirilmesi sürecini
değerlendirmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın katılımcıları Milli Eğitim Bakanlığının farklı kademelerinde görev
yapan 4’ü uzman ve 34’ü yönetici olmak üzere toplam 38 kişidir. Katılımcıların
görüşlerini almak üzere sekiz temel sorudan oluşan görüşme formu
hazırlanmıştır. Veriler yüz yüze yapılan görüşmelerde yarı yapılandırılmış
sorularla toplanmıştır. Bir katılımcı ise soruları yazılı olarak
cevaplandırmıştır. Katılımcıların görüşleri araştırmacı tarafından kayıt altına
alınmıştır. Elde edilen görüşler araştırmanın görüşme soruları temelinde
betimsel analiz ile çözümlenmiş, ana ve alt temalara ayrılarak yorumlanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre; Türkiye’de eğitim politikalarının belirlenmesinde
ve kamuoyu gündemine gelmesinde siyaset ve sivil toplum kuruluşları etkili
olmaktadır. Belirlenen ve kamuoyu gündemine gelen eğitim politikalarının
uygulanmasına yönelik kararlar almak için çeşitli kişi, kurum ve kuruluşlardan
görüşler alınmaktadır. En fazla görüş sivil toplum kuruluşlarından
alınmaktadır. Eğitim politikalarının uygulamaya geçebilmesi için en fazla
sorumluluğu Milli Eğitim Bakanlığı ve siyaset almaktadır. Eğitim
politikasının uygulamaya konulabilmesi için bazı koşullar yerine
getirilmektedir. Bu koşulların başında “pilot
uygulamaların yapılması” ve “fiziki koşulların yerine getirilmesi” gelmektedir. Uygulamaya konulan eğitim politikaları merkez
teşkilatınca izlenmektedir. Uygulamaya konulan eğitim politikalarının
izlenmesinde ortaya çıkan olumsuzluklara müdahale edilmektedir. Uygulanan eğitim politikaları, Milli Eğitim
Bakanlığı'nın ilgili birimlerinin araştırma ve raporları ile değerlendirilmektedir.
Ancak katılımcılar değerlendirme sonuçlarına göre
politikalarda değişiklik yapılıp yapılmadığı konusunda kararsızdırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 3 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.