Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik uygulamaya ilişkin zihinsel imgelerini metaforlar aracılığı ile ortaya çıkarmak ve açıklamaktır. Yöntem: Metafor analiz tekniğine dayalı betimleyici fenomenolojik türdeki bu çalışma Türkiye’ de, bir devlet üniversitenin hemşirelik bölümünde eğitimine devam eden, klinik uygulamayı ilk kez deneyimleyen, 240 hemşirelik öğrencisi ile Mayıs-Haziran 2022 tarihleri arasında yürütüldü. Çalışmanın verileri “Öğrenci Bilgi Formu” ve “İlk Klinik Deneyim ile İlişkili Metafor Algısı Formu” ile online olarak toplandı. Bulgular: Bu çalışmada öğrencilerin ilk klinik uygulama deneyimlerine ilişkin elde edilen 117 metafor, 8 kategori altında toplandı. Metafor kategorileri; canlı, his, yeni deneyim, obje, yer, yiyecek ve içecek, aktivite ve gerçeküstü varlıklar idi. En fazla sayıda belirlenen metaforlar “yürümeyi yeni öğrenen çocuk”, “okula yeni başlamak”, “sudan çıkmış balık” idi. Sonuç: Öğrencilerin ilk klinik deneyimlerine ilişkin metaforlarının hem pozitif hem de negatif duygu, düşünce ve yaşantılarını açığa çıkardığı görüldü. Aynı zamanda ilk klinik uygulama sürecinde bu duygu ve düşüncelerle baş etmeye çalıştıkları sonucuna varıldı.
-
-
Çalışmanın örneklemini oluşturan öğrencilere teşekkür ederiz.
Objective: The study aimed to reveal and explain nursing students’ mental images about their first clinical experience with metaphors. Method: The phenomenological study based on the metaphor analysis technique was conducted with 240 nursing students experiencing first clinical practice between May-June 2022. The data were collected with “Student Information Form” and “Metaphor Perception for the First Clinical Experience Form” as online. Results: In this study, 117 metaphors related to students’ first clinical practice experiences were gathered under 8 categories, namely living, feeling, new experience, object, place, food and drink, activity, and surreal being. The metaphors used by the highest number of students were “toddler”, “just starting school”, “fish out of water”. Conclusion: Students’ metaphors about their first clinical experience revealed both positive and negative emotions, thoughts and experiences.. The students tried to cope with their feelings and thoughts during the first clinical practice process.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 4 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 2 |
MEÜ
Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında
yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr.
Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir.
Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019'dan beri DOAJ tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.
Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.