Viktorya dönemi oyun yazarlarından biri olan Thomas William Robertson (1829-1871), tiyatro oyunlarında tıpkı çağdaşları gibi melodramatik yöntemlerden faydalanmıştır. Sıkı bir olay örgüsü, abartılı karakterler ve sansasyonel olayların hüküm sürdüğü melodramatik oyunlarda temel amaç hiç şüphesiz seyirciyi duygusal anlamda etkilemektir. Bu amacın kaçınılmaz sonucu olarak çoğu yazar, içinde yaşadığı çağın gerçeklerini yansıtma çabasından çok seyircinin oyunda yer alan olaylara kapılıp giderek heyecanlanmasını sağlamaya çalışmıştır. Her ne kadar Robertson, içinde yaşadığı çağın bir sonucu olarak sözü edilen yöntemleri benimsemişse de bir oyun yazarı olarak onu çağdaşlarının pek çoğundan farklı kılan çok önemli bir özelliğe sahiptir; Robertson bahsedilen tekniklerin ötesine geçip oyunlarına gerçekçi ve natüralist öğeler eklemiştir. Bu açıdan bakıldığında, Robertson oyunlarının Viktorya dönemi tiyatrosundan gerçekçi tiyatroya uzanan bir köprü niteliği taşıdığı söylenebilir. Bu çalışmanın amacı, Robertson’ın tiyatro kariyerini ve Viktorya dönemi tiyatrosuna getirdiği yenilikleri ele almak ve yazarın 1861 yılında kaleme aldığı Caste adlı oyununun gerçekçi Britanya Tiyatrosunun öncüsü olmayı nasıl ve ne ölçüde başardığını göstermektir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | August 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |