Hizmet sektörü içinde yer alan turizm endüstrisinde satın alma ve tedarik yönetimi üzerine yapılmış araştırmaların kısıtlı olması nedeniyle son yıllarda güncel ve kapsamlı çalışmalara ihtiyaç olduğu saptanmıştır. Bu araştırma, turizm endüstrisinde satın alma ve tedarik yönetimi alanında yapılmış çalışmaların sistematik bir derlemesidir. Aynı zamanda satın alma ve tedarik yönetiminin akademisyenler, uygulayıcılar ve meslek liderlerinin geleceği için önemli araştırma fırsatları sunacağı tespit edilmiştir. Sistematik derleme yöntemi kullanılarak, belirlenen kriterlere göre ulusal ve uluslararası veri tabanlarında makaleler “genel üretim kapsamı, kullanılan arka plan teorisi, analiz biçimi, araştırma yöntemi ve araştırılan ana konular” dahil edilerek taranmış ve analiz edilmiştir. Bununla birlikte satın alma politikasına sahip olan işletmelerin açık iletişim, ortak problem çözmeye daha yatkın oldukları, tedarikçilerle daha fazla işbirlikçi ve uzun vadeli ilişkilere sahip oldukları gözlemlenmiştir. İşletmelerin uyguladıkları satın alma politikaları maliyet avantajı yanında rekabet ve tedarik süreci gibi konularda da üstünlük sağladığı tespit edilmiştir.
Due to the limited research on purchasing and supply management in the tourism industry, which is in the service sector, it has been determined that there is a need for up-to-date and comprehensive studies in recent years. This research is a systematic compilation of studies in the field of purchasing and supply management in the tourism industry. At the same time, it has been determined that purchasing and supply management will provide important research opportunities for the future of academics, practitioners and professional leaders. Using the systematic compilation method, articles were scanned and analyzed in national and international databases according to the determined criteria, including "general scope of production, background theory used, analysis method, research method and main topics researched".However, it has been observed that businesses with a purchasing policy are more prone to open communication, joint problem solving, and have more collaborative and long-term relationships with suppliers. It has been stated that purchasing policies will provide superiority in matters such as competition and supply process, as well as cost advantage to businesses.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |