Bu çalışma, fiziksel engelli bireyler için uyarlanmış bir Arjantin tango müfredatının sosyal entegrasyon ve iyi oluş üzerindeki etkilerini incelemek-tedir. Sosyal tango müfredatı, farklı fiziksel yeteneklere uyum sağlayacak şekilde tasarlanmış olup, katılımcıların duruş, kucaklaşma ve temel adımlar gibi temel tango unsurlarını deneyimlemelerine olanak tanımaktadır. Çalış-mada karma araştırma yöntemi kullanılarak nicel ve nitel veriler bir arada değerlendirilmiştir. Nicel veriler, katılımcıların sosyal becerileri, benlik saygı-sı ve yaşam kalitesindeki değişimleri ölçmek için doğrulanmış ölçeklerle top-lanmıştır. Nitel veriler ise gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilerek katılımcıların kişisel deneyim ve algılarını yansıtmaktadır.
Elde edilen bulgular, uyarlanmış sosyal tango programının katılımcıla-rın sosyal işlevselliğinde, öz saygılarında ve genel refah düzeylerinde olumlu gelişmeler sağladığını göstermiştir. Özellikle eleştiriye duyarlılık ve depresif duygulanımda azalma gözlemlenmiş, ancak yaşam kalitesinin bazı boyutla-rında belirgin bir değişiklik tespit edilmemiştir. Bu sonuçlar, uyarlanmış dans programlarının, fiziksel engelli bireylerin sosyal katılımını destekleme ve duygusal iyilik hâllerini iyileştirme potansiyelini ortaya koymaktadır. Ça-lışma, engelli bireylerin topluma daha aktif bir şekilde dahil olabilmeleri için kapsayıcı dans programlarının önemini vurgulamakta ve bu alan için yeni bir perspektif sunmaktadır.
Bu çalışma; Temmuz 2024 tarihinde Yıldız Teknik Üniversitesi'ne bağlı Müzik ve Sahne Sanatları Doktora Programında savunularak kabul edilen, Prof. Dr. Koray SAZLI danışmanlığında hazırlanan "Bedensel Engelli Bireyler İçin Arjantin Tango Öğretim Programı Geliştirilmesi Ve Etkililiğinin İncelenmesi" başlıklı doktora tezi kaynak alınarak üretilmiştir.
Doktora tez danışmanım Prof. Dr. Koray Sazlı'ya tez süresince sunduğu danışmanlık ve eleştirel değerlendirme konusundaki desteği için teşekkür ederim.
This study investigated the impact of an adapted Argentine tango cur-riculum on the social integration and well-being of individuals with physical disabilities. The curriculum was designed to accommodate diverse physical abilities, focusing on core tango elements such as posture, embrace, and basic steps. A mixed-methods approach was employed to assess the pro-gram's effectiveness. Quantitative data were collected using validated scales to measure changes in social skills, self-esteem, and quality of life. Qualita-tive data, gathered through observations and interviews, provided insights into participants' experiences and perceptions. The findings revealed signifi-cant improvements in participants' social integration, self-esteem, and over-all well-being. The study underscores the potential of adapted dance pro-grams to promote social inclusion, physical activity, and emotional well-being for individuals with disabilities. Additionally, the study provides val-uable insights into the development and implementation of inclusive dance programs for individuals with diverse abilities.
The adapted tango curriculum proved to be a powerful tool for foster-ing social connection, enhancing self-esteem, and improving overall quality of life for individuals with physical disabilities. By adapting the core ele-ments of tango, the program enabled participants to engage in meaningful social interaction, physical activity, and emotional expression. The findings of this study have important implications for the development of inclusive dance programs and the promotion of social inclusion for individuals with disabilities.
This study is based on the doctoral dissertation entitled "Developing Argentine Tango Curriculum For Physically Disabled And Evaluating Its Effectiveness", which was accepted in July 2024 in the Doctorate Program of Music and Performing Arts at Yıldız Technical University, under the supervision of Prof. Dr. Koray SAZLI.
I would like to thank my PhD thesis advisor Prof. Dr. Koray Sazlı for his support in supervision and critical review.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Multi Disabled Education, Sight Disabled Education, Special Education and Disability (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | |
Submission Date | November 14, 2024 |
Acceptance Date | January 27, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 13 |
Mevzu – Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).