Tüm dünyada yıllardır tartışılan konulardan biri marka değerinin bilançoya yansıtılıp yansıtılamayacağıdır. Bu çalışmanın amacı muhasebe standartları doğrultusunda marka değerinin bilançodaki yerini ve markaya ilişkin işlemlerin nasıl muhasebeleştirileceğini ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmada marka değerinin bilançoda gösterilmesine ilişkin dünya ülkelerindeki ve Türkiye’deki düzenlemelere değinilmiş, ardından Türkiye Muhasebe Standardı 38 Maddi Olmayan Duran Varlıklar Standardı incelenmiş ve söz konusu standarda göre markanın nasıl muhasebeleştirileceği ortaya konulmaya çalışılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2012 |
Submission Date | December 19, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 97 |